Administratörer till spännande myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta inom en organisation som arbetar för att skapa trygga förhållanden och goda villkor för människor i samhället? Har du erfarenhet av arbete inom offentlig sektor med administrativa arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Perido söker nu två stycken administratörer till vår kund, en stor och betydande myndighet som arbetar med att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Tjänsterna är placerade på kundens kontor i Stockholm, en tjänst i city och en i söderort.

I rollen som administratör kommer du att jobba administrativt med verksamhetsnära HR, där du samarbetar med HR-konsulter, HR-partners samt har kontakt med chefer och medarbetare. Du kommer att arbeta med administrativa processer kring HR, vilket kommer att innebära uppgifter såsom att informera facken, ta referenser, hantera löneförfrågan, räkna ut lönetillägg, boka lokaler, schemalägga intervjutillfällen, sköta det administrativa kring säkerhetsprövningar, publicera annonser och se över text och innehåll. Vidare kommer du att ansvara för myndighetens interna mejl där HR-frågor ställs, där du antingen själv besvarar frågorna eller skickar dem vidare till rätt person. Du kommer ha en stöttande funktion inom myndigheten och har löpande kontakt med olika delar inom verksamheten där du är med och löser frågor gällande anställningar och beslut.

Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR. Du trivs med det strukturerade arbetssättet som verksamheten förhåller sig till och tar hänsyn till detta genom att organisera och planera ditt arbete på bästa möjliga sätt. Du är kunskapstörstig och nyfiken på att lära dig nya moment och vill utvecklas vidare i din administrativa yrkesroll. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Relevanta kandidater kommer att säkerhetskontrolleras genom utdrag från belastningsregistret.

Kravprofil

- Gymnasial utbildning
- Minst ett (1) års erfarenhet från liknande arbete
- Svenskt medborgarskap
- Goda kunskaper i MS-officepaketet
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

- Kunskaper i Palasso, Visma, Aditro recruit, Outlook eller Excel
- Tidigare administrativt arbete inom HR

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag med start omgående till 2016-12-31. Med god chans till förlängning.

Ansökan

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13949JS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

13949JS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontakt

E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Publicerat: 29 juli 2016

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024