Administratör/kundservicemedarbetare till DSV i Landskrona!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en stjärna till att bli en del av bokningsteamet hos det globala transport- och logistikföretaget DSV i Landskrona. Vi söker dig som är en fena på att bemöta kunder, hantera administrativa uppgifter och som är redo för att ta nästa steg i karriären. I denna roll får du arbeta brett med kundkontakt, hantera kundärenden och inkommande bokningar. Är du en person som brinner för service, är strukturerad i ditt arbetssätt och har en hög samarbetsförmåga är det här rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
DSV tillsammans med Academic Work söker nu efter dig som vill bli en del av bokningsteamet på företaget, där rollen kantas av både administrativa uppgifter och att ge högklassig service till företagets kunder. Du kommer bli en del av ett team om sex personer, där stämningen är högt i tak, hjälpsam och familjär. DSV har sitt kontor och terminal i Landskrona, cirka 10-15 minuter promenad från stationen.

Med kontor och anläggningar i mer än 75 länder på sex kontinenter, tillhandahåller DSV logistiklösningar för tusentals företag dagligen. DSVs räckvidd är global men deras närvaro är lokal och nära sina kunder. Du kommer vara en av kundernas första kontakter med företaget, där du tillsammans med resten av teamet ser till att leverera bra service och skapa de bästa förutsättningarna i arbetet framåt. Uppdraget planeras att sträcka sig ungefär året ut, men beroende på hur samarbetet går kan det komma att ändras.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos DSV. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera inkommande bokningar från kunder via mail och telefon
- Ansvara för att kunder får ett professionellt och kundvänligt bemötande för sitt ärende inom rätt tidsram
- Registrera, följa upp och avsluta ärenden i Freshdesk, företagets ärendehanteringssystem
- Bidra till att avdelningens ständiga förbättring- och utvecklingsarbete fortlöper

VI SÖKER DIG SOM
- Är obehindrad i svenska i tal och skift
- Har ett stort intresse för service, att hjälpa kunder och administrativa uppgifter

Det är meriterande om du arbetat med kundkontakt sedan tidigare, men inget krav. Mest fokus i processen kommer ligga på din motivation till rollen, företaget och dina personliga kompetenser.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Landskrona
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 maj 2024