Administratör/Kundtjänstmedarbetare på Schenker Logistics AB

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Administratör/Kundtjänstmedarbetare på Schenker Logistics AB kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta med ordermottagning, returhantering samt flödesstyrning. I tjänsten ingår även administrativa arbetsuppgifter såsom orderhantering samt transportbokningar.
Då rollen innefattar kommunikation med både interna och externa kontakter ställs höga krav på en god kommunikativ förmåga samt ett serviceorienterat arbetssätt.

Vidare kommer du kontinuerligt att arbeta med kontroll av att uppsatta processer och rutiner efterföljs.

I din roll som Administratör/Kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Administration
- Ordermottagning
- Kontinuerlig dialog och support gentemot både interna och externa parter

Tjänsten som Administratör/Kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod är till och med 191231 med placering på Schenker Logistics AB i Arlanda Stad.

Om dig
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt lagerarbete, noggrann, positiv och gillar att ta egna initiativ. Du är strukturerad, ansvarsfull, ordningsam och strävar alltid efter kvalité och god service.

Du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska samt behärskar vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office och har arbetslivserfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Har du tidigare kunskap och vana av att arbeta i SAP samt med Good Distribution Practice (GDP) och Good Pharmacy Practice (GPP), ser vi det som mycket meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet såsom god social förmåga och genuint intresse för arbetsuppgifterna.

Viktigt för tjänsten är:
- Relevant arbetslivserfarenhet inom administration och logistik
- Vana att, under stundtals hög arbetsbelastning, arbeta konstruktivt och systematiskt
- Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift

Om Schenker Logistics
Schenker Logistics är ett tyskt transport- och logistikföretag verksamt över hela världen. Schenkers verksamhet innefattar transport till land, sjöss och i luften och logistik kopplat till denna verksamhet. Schenker Logistics har 65 000 medarbetare över hela världen och finns på 2 000 platser i världen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via Adecco 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, Administration, Support, Kundsupport,

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 11 juli 2019

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

19 april 2024

19 april 2024