Administratör/kundtjänstmedarbetare till ledande textilserviceföretag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Just nu söker vi dig som vill arbeta inom administration och kundtjänst. Din roll kommer att vara delad vilket innebär att du både kommer att arbeta varierande med administration och kundsupport. Vår kund erbjuder heltäckande textilservice både i Sverige och Europa. De hanterar och erbjuder arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning samt golvvård. De har 22 anläggningar runt om i landet och totalt 1200 medarbetare. De söker nu dig som är ute efter nya utmaningar och ser denna tjänst som en spännande utmaning! Låter det som något intressant för dig? Läs då vidare!

Arbetsuppgifter
Din tjänst är varierande och ingen dag den andra lik. Som administratör arbetar du bland annat med avtal, lägger upp kunder i det interna systemet samt stödjer säljavdelningen. I kundtjänstrollen tar du hand om befintliga kunder, besvarar frågor kring bland annat fakturor och leveranser, förhandlar om avtal samt arbetar med allmänna driftsärenden.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
• Ta emot och besvara telefonsamtal samt mail från kunder och servicearbetare gällande beställningar, faktura- och leveransfrågor
• Utgående samtal till befintliga kunder
• Administrera nya kunder, beställningar samt reklamationer
• Ge produktsupport
• Utskick av beställningsunderlag
• Stötta organisationens olika avdelningar

Din bakgrund
Du har minst en gymnasieutbildning samt erfarenhet av att arbeta inom administration samt kundtjänst sedan tidigare. Vidare är du van vid serviceyrket och att vara behjälplig till kunder. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska. Slutligen är du en van datoranvändare och har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt i Outlook och Excel.

Personliga egenskaper
Du har en mycket god förståelse för kundservice och kundhantering samt förståelse för vikten av kundvård. Som person är du positiv, serviceinriktad och lösningsorienterad. Vidare är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är en person som gillar att ta ansvar och växa i ett företag som ständigt strävar mot att utvecklas och effektiviseras. Slutligen har du ett starkt driv och mycket god kommunikativ förmåga samt en lyhördhet för kundernas behov.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/ Göteborg

Tillträdesdag
Omgående

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024