Administratör/Projektkoordinator till Alumni AB

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Alumni är Nordens största och mest innovativa konsultföretag inom executive search och ledarförsörjning och har under mer än tjugo års tid utvecklat verktyg och tjänster med målet att stärka klienters organisationer. I rollen som administratör/projektkoordinator hos Alumni kommer du att ingå i ett business supportteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- Förbereda och korrekturläsa presentationsdokument
- Hantera klient-/kandidatnätverk
- Boka möten/intervjuer med kandidat och kund
- Utföra bakgrundskontroller
- Testadministration
- Skapa och uppdatera mallar och metoder

Arbetets omfattning: Tjänsten är en rekrytering, vanliga kontorstider 8-17.


Din profil

För att komma till sin rätt i rollen som administratör/projektkoordinator hos Alumni måste du trivas i en miljö där professionalitet, noggrannhet och service är viktiga komponenter. Du är van att arbeta mot uppsatta deadlines och värdesätter kvalité.

Kompetenskrav:
- Viss administrativ arbestlivserfarenhet sedan tidigare
- Behärskar Excel, Powerpoint och Outlook som arbetsredskap
- Duktig på att uttrycka dig verbalt och i skrift
- Flytande i engelska och svenska
- Meriterande om du bott utomlands tidigare och har arbetslivserfarenhet från t.ex. advokatbyrå, revisionsbyrå el. liknande bransch i form av reception/ administration.

Som person är du van att möta olika typer av individer och trivs i ett socialt arbete med högt tempo. Vi förväntar oss att du är:
- Professionell, noggrann och strukturerad
- Van att hantera ett högt tempo och många parallella uppgifter
- Självständig och tar egna initiativ
- Positiv och prestigelös
- Flexibel
- Van att hantera känslig information

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Ann-Sofie Widlund tel: 08-50168511.

Om företaget

Genom ett samlat utbud, som sträcker sig från executive search och management audits till rådgivning inom intern ledarförsörjning och utveckling av styrelsearbetet, skapar Alumni förutsättningar för sina klienters affärsframgång. Alumnis klienter spänner över hela närings¬livet och offentlig sektor.
De har idag kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo Stockholm och Warszawa. Internationellt verkar Alumni via 35 kontor i Europa, USA och Asien. För mer information, besök gärna www.alumniglobal.com



Om oss

Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag.

Följ oss på Facebook!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Bauer

Karin Malmqvist
08-501 685 20
Lotta Rylander
08-501 685 01
Maria Nordenhem
08-501 685 11
Ann-Sofie Widlund
08-501 685 11
Ann-Sofie Widlund
08-50168511
Lotta Rylander
08 - 501 685 01
Jessica Bauer

Rebecca Liv
08 - 501 685 09
Ann-Sofie Widlund
08 - 501 685 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 maj 2014

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024