Administratör/Transportsupport

Administratör/Transportsupport

Arbetsbeskrivning

Med ett transportnätverk som täcker hela jordklotet har du som kund möjligheten att få ett komplett flöde i dina transporter, oavsett var du skickar det eller om det är med flyg, båt, lastbil eller tåg. Utöver själva transporten kan vi erbjuda fullständiga logistiklösningar som lagerhållning och en rad informationstjänster. Sa vi att vi älskar logistik?

För oss är samlastning med gods och paket lika självklart som att solen går upp på morgonen och ned på kvällen. Det var så allt började för oss en gång i tiden när vår grundare Gottfried Schenker lanserade idén att samla gods från avsändare och transportera ut det i samma sändning.

DB Schenker i Sverige är dotterbolag till tyska statligt ägda Deutsche Bahn, vi är sammanlagt 3.500 personer fördelade på 25 distrikt över hela landet.

Administratör/Transportsupport
 
Tycker du om att arbeta med administration, ha kundkontakt och agera problemlösare?
Till vår kund DB Schenker söker vi en sommarvikarie som kommer att arbeta med administration och transportsupport på kontoret i Luleå.
Arbetsuppgifter:
På produktions- och administrationsavdelningen hos Schenker arbetar du med bokningar och registreringar. Du kontrollerar EDI från kunder och ser att händelser och aviseringar ligger rätt. I din roll som administratör har du dagligen mycket kontakt med både kunder, kollegor och åkerier främst via telefon och mejl. Du registrerar och följer upp leveranser och genomför utredningar på uppkomna leveransfrågor.
 
Vem är du?
Vi tror att du är en öppen person som vill trivas och ha roligt på arbetet. Vi ser även att du är strukturerad, noggrann och effektiv då det är viktig att hålla ett bra tempo samtidigt som det blir rätt.
Vidare tror vi att du drivs av att ge god service och alltid gör ditt bästa för att kunden ska bli nöjd. Som person är du öppen och har ett proaktivt förhållningssätt och trivs med att arbeta såväl i grupp som på egen hand.
I tjänsten kommunicerar du både på svenska och engelska, det är därför viktigt att du har goda kunskaper inom dessa språk i såväl tal som skrift samt att du har goda datakunskaper.
Har du erfarenhet från transport och-/ eller logistikbranschen samt administration är det meriterande, men inget krav.
För att trivas i rollen är du en lagspelare som vågar be andra om hjälp och delar med dig av din kunskap. Vi lägger i denna process stor vikt vid personlig lämplighet.
Uppdraget är ett konsultuppdrag för sommaren 2020, men vi ser gärna att du har möjlighet att komma igång med upplärningen under våren, då möjlighet finns.
Tjänsten är dagtid och heltid för sommarmånaderna med placering i Luleå.
 
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
 
Vi erbjuder dig chansen till personlig utveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra konsulter och kunder. Din konsultchef finns alltid tillgänglig som bollplank och för att stötta dig i att lyckas på dina uppdrag. Som anställd av Ponto omfattas du av gällande kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024

12 april 2024