Adminstrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Sociala sektorn har cirka 1000 anställda fördelade inom framförallt äldreomsorg, hälso- och sjukvård, individ och familjeomsorg, funktionshinderomsorg samt socialt stöd. Till sociala sektorns centrala administration vill vi nu ge dig möjligheten att utveckla tjänsten som administrativ samordnare.

Vi vill ha dig som är handlingskraftig och kan ta initiativ att bidra med dina tankar och idéer kring hur vi kan förbättra oss. I Eksjö kommun är vi stolta över det vi gör och släpper inte taget förrän uppdraget är utfört. Vi tar tillvara på människors ta-sig-församhet genom att ha en öppen och prestigelös inställning. Ta chansen att bli en av oss.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som administrativ samordnare i sociala sektorn innebär att du kommer att ansvara för förvaltning och utveckling av sektorns centrala administrativa rutiner och att dessa överensstämmer med förvaltningens övergripande rutiner.

Du kommer att vara nämndsekreterare i socialnämnden med tillhörande för- och efterarbete såsom upprättande av kallelser, dagordning, protokollskrivning och expediering av beslut. Du ansvarar för sektorns diarium, hanterar post och är sociala sektorns personuppgiftsombud.

Eksjö kommun och sociala sektorn befinner sig i en intressant fas med uppdatering av informationshanteringsplan samt införande av ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem där du kommer att ha en central roll.

Ett av Eksjö kommuns kärnvärden är öppenhet, vilket bland annat innebär att skapa positiva känslor för vårt gemensamma varumärke. I rollen som administrativ samordnare kommer du vara den samordnade personen för uppdatering av sociala sektorns sidor på internet och intranätet.

Tjänsten är placerad i sektorns centrala administration och du kommer att vara sektorns representant i förvaltningens administrativa ledningsgrupp och kommunikationsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av administrativt arbete där det är meriterande av arbete i en politiskt styrd organisation eller annan offentlig verksamhet med myndighetsutövning. Erfarenhet av nämndsekreterarskap är önskvärt. Du har relevant utbildning för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kommunens kärnvärden handlingskraft, engagemang och öppenhet lägger grunden. Som person har du god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har ett strukturerat arbetssätt och är serviceinriktad. Du är skicklig på att samordna för att självständigt kunna sätta ihop delar till en helhet.



ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsvertyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eksjö Kommun Eksjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 3 mars 2017

Liknande jobb


16 maj 2024