Adoptionscentrum söker en EKONOM

Arbetsbeskrivning

• Ansvar för vår leverantörs- och kundreskontra
• Ansvar för betalningsregistrering och transferering av utlandsbetalningar
• Ansvar för löpande bokföring och viss fakturering
• Avstämning av konton och specifikationer i samband med bokslutsarbete
• Biståndscontroller med fokus på budget, styrning och ekonomisk uppföljning av Adoptionscentrums biståndsprojekt
• Ansvar för utlandsredovisning för förmedlingsverksamheten
• Ansvar för organisationens försäkringar
• Övriga förekommande uppgifter inom området



Just nu söker Adoptionscentrum en analytisk och strukturerad ekonom. Tjänsten innebär självständigt arbete och ansvar samtidigt som du har många kontaktytor internt och externt. Som ekonom arbetar du tillsammans med ekonomiansvarig i ett mindre team inom Adoptionscentrums kansli. Du samarbetar väl med kollegor och stöttar dem i ekonomifrågor. Du ska trivas med att arbeta med detaljer, är noggrann och lägger vikt vid att leverera hög kvalité. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, samt sätter upp och håller tidsramar. Du är lojal och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkeskompetens
• Minst 3 års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
• Erfarenhet av direkt arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Mycket goda kunskaper i Excel och större ekonomisystem
• Självgående, strukturerad och noggrann
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

• Vana av arbete i en medlemsorganisation eller politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av internationellt arbete/ideell sektor
• Engagemang och kunskap om barnrättsfrågor


Adoptionscentrum bildades 1969. Vi är en ideell partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation som verkar inom tre intresseområden, förmedling, bistånd och förening (medlem).

Vår huvuduppgift är att bedriva verksamhet för de som vill adoptera, adoptivfamiljer och de som är adopterade. Adoptionscentrum förmedlar internationella adoptioner där barnets rätt till familj och vuxnas vilja och förmåga att ta emot barnet som sitt förenas.
Idag har 25 000 barn från över 60 länder fått en ny familj i Sverige genom oss.
I mer än 20 år har vi arbetat med att förbättra tillvaron för barnhemsbarn, med att stimulera till inhemsk adoption, påverkan av myndigheter och beslutsfattare om att barn på institutioner far illa. Allt detta inom ramen för vårt biståndsarbete.
Vi organiserar ca 5000 medlemsfamiljer som alla tillhör en avdelning. Avdelningarna är indelade i geografiska verksamhetsområden och bedriver verksamhet som gagnar Adoptionscentrums syften och mål.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomiansvarig Fredrik Walldorf

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adoptionscentrum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 39 timmar / vecka
  • Tjänsten är en heltidstjänst. Sex månaders provanställning och därefter möjlighet till en tillsvidaretjänst. Tillträde snarast
  • Publicerat: 23 februari 2018

Besöksadress

Ekbacksvägen 22
Bromma

Postadress

Box 11139
Bromma, 16111

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024