ÅF söker en ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Inhouse AB

Om kunden / About the Client
ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Bolaget erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag cirka 7 000 medarbetare med bas i Europa men verksamhet och kunder finns i hela världen. ÅF kombinerar avancerat ingenjörskunnande, förnyelse och modernaste teknik med mångårig tradition och förankring i svensk industri. Få teknikkonsulter har idag samma bredd och resurser.



Arbetsbeskrivning / Work Description
Teammedlem till leverantörsreskontragruppen
ÅF söker nu en ekonomiassistent till Team Reskontra hos ÅF Business Service, som är ÅF´s Shared Service Center för ekonomi. Tjänsten är en rekrytering och du kommer att tillsammans med ca 25 kollegor arbeta i deras trivsamma lokaler i Solna.

Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du att ingå i ett team på 11 personer. Du kommer att arbeta med elektronisk fakturahantering. Detta innebär bl a registrering av leverantörsfakturor och leverantörer, leverantörutbetalningar och kundinbetalningar, samt hantera utlägg. I rollen som ekonomiassistent ingår även att upprätta kontoavstämningar samt arbeta med utveckling av rutiner och processer på avdelningen. Tjänsten innebär mycket kontakter med leverantörer och kollegor inom ÅF.


Din profil / Your profile
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med några års erfarenhet från liknande roll, gärna från ett konsult- eller tjänsteföretag. Du är van användare av Excel och har du erfarenhet Visma Control, Invoice Manager (IM) och PX Control är det meriterande.

Som person är du mycket noggrann och organiserad. Du arbetar självständigt och har lätt för att prioritera. Du är prestigelös, gillar att arbeta i grupp och har lätt för att samarbeta. Du har en hög känsla för service och besitter gedigna kunskaper inom reskontraarbete.

Övrigt / Other
Om du tycker att det låter intressant, skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev så snart som möjligt via annonsen på vår hemsida www.inhouse.se. Intervjuer kommer att ske under augusti månad.

Vid frågor rörande tjänsten, kontakta Ellinor Danielsson på ellinor.danielsson@inhouse.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juni 2013

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024