Af Solna söker receptionist/kundstödjare till vår kundmottagning.

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på www.arbetsformedlingen.se.

 Arbetsuppgifter

Som receptionist/kundstödjare kommer du att vara vårt ansikte utåt och ta emot våra kunder och arbeta med allmänna frågor i kundmottagningen, stötta kunderna i Arbetsförmedlingens digitala utveckling, administrera i våra olika system, matcha samt stötta handläggarna i det dagliga arbetet inom uppdraget. Du kommer ingå i ett team med varierande arbetsuppgifter.

 Rollen som receptionist/kundstödjare

Arbetet som receptionist/kundstödjare är självständigt med tydliga mål där du arbetar som ett komplement till framförallt arbetsförmedlarna. Du är en tydlig lagspelare med förmåga att leda dig själv och andra i arbetet.

Du kommer att möta våra två kundgrupper arbetsgivare och arbetssökande.

 Grundläggande kvalifikationskrav


• 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper om arbetsmarknad genom minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige
• Goda kunskaper i svenska och engelska, kunna uttrycka dig i tal och skrift
• Erfarenhet av pedagogiskt och coachande arbete
• God samarbetsförmåga
• God relationsskapande förmåga
• Förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat
• Intresse för den digitala utvecklingen och sociala medier
• Du kan hantera Word, internet och e-post

 Meriterande för rollen


• Högskoleutbildning
• Erfarenhet av samverkan med andra aktörer
• Erfarenhet av tjänsteförsäljning
• Erfarenhet av att hålla i seminarier och föreläsningar
• Erfarenhet av utbildning/arbete med människor från olika kulturer
• Vid rekryteringen läggs stor vikt vid social kompetens och erfarenhet av och förståelse för deltagarnas situation.

Övrigt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation och ha kontakter med arbetsgivare. Anställning är tidsbegränsad tom 181231 på heltid med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr Af-2018/0017 3940 senast 180422. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. I ansökan ingår även att besvara ett antal frågor.


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enl. överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 april 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023