Affärsansvarig för materialavsättning

Affärsansvarig för materialavsättning

Arbetsbeskrivning

Renall är ett miljöserviceföretag som utför tjänster inom avfall, återvinning, miljökonsult, jordtillverkning, lagerhantering, slamsugning och avloppsspolning, kranbils-och maskintjänster åt privatpersoner, företag och kommuner. Vi har ca 240 medarbetare, med kontor i Norrköping, Linköping, Örebro och Oxelösund/Nyköping. Placeringsort för detta uppdrag är vid vårt huvudkontor i Norrköping men du kan även arbeta viss tid från våra övriga kontor.

Renalls ambition är att tillsammans med anställda fortsätta att växa som den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen med en affärsmodell som möjliggör ökad återvinning och en cirkulär ekonomi. Hållbarhetsfrågor har stort fokus och innebär bland annat att vi sedan 2016 har ställt om till 100 % förnybart bränsle.

Är du en kreativ, lösningsorienterad och tycker om att göra affärer? Lockas du av att utveckla och bygga upp verksamhet? Vill du ha en ledande roll i ett expansivt företag? Då kan Du vara den person vi söker!

Vi söker 

En resultatinriktad och målmedveten person som lockas av att vara ansvarig för tillväxten av vår viktiga återvinningsaffär. Ditt uppdrag innebär att affärsutveckla hela vår materialhantering från omhändertagande, förädling och avsättning av återvunnet material. Du kommer även att ansvara för designen och uppbyggnaden av sorteringsgårdarna på våra anläggningar.

Uppdraget innebär stort kommersiellt ansvar och ställer krav på att förstå våra kunders verksamhet och behov och därmed förståelsen för hur vårt material passar in i deras verksamhet. Du kommer att arbeta nära både befintliga och presumtiva kunder och du måste trivas med omfattande kontakter.  

 Det här är en roll i företagsledningen där du får stort ansvar för att vår tillväxtresa blir fortsatt framgångsrik. 

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande ansvarsområde inom återvinningsbranschen. Du har lätt att förstå uppdragets karaktär och komplexitet och du förstår vilka krav som ställs när det gäller lagstiftning och säkerhetsfrågor inom vår verksamhet. 

Du har ett starkt affärssinne och du är van att framgångsrikt förhandla och skriva avtal inom B2B. Du trivs med omfattande kontakter i din vardag och du har lätt för att bygga nätverk.

Som person måste du ha starkt kundfokus, vara kreativ och lösningsorienterad. Du måste också trivas med att ingå i ett starkt team med medarbetare som värdesätter professionalism, samarbete och arbetsglädje.  

Vi erbjuder en roll med helhetsansvar och med ett starkt bolag och varumärke i ryggen, får du möjligheten utveckla en viktig cirkulär affärsverksamhet med mycket stor utvecklingspotential.

Låter det här intressant? Då är du välkommen med din ansökan senast den 14/4.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AS&B Executive
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024