Affärscontroller till Nyköpingshem AB

Affärscontroller till Nyköpingshem AB

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Den administrativa enheten växer och utökar med en Affärscontroller. Vill du arbeta med värdeskapande ekonomifrågor där fokus är analys och uppföljning till stöd för affärsverksamheten? Ta då chansen att söka denna utvecklande tjänst hos Nyköpingshem.




I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygga till, bygga om och förvalta befintliga fastigheter. Med 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst.
Nyköpingshem AB är ett kommunägt bolag. Vårt ägardirektiv är att bygga 1 000 nya bostäder till 2026, och vi är på god väg. Idag är vi cirka 75 personer som tillsammans arbetar för att våra hyresgäster ska trivas, samtidigt som vi arbetar utifrån affärsmässiga villkor.
Är du intresserad av att veta mer om hur vi jobbar på Nyköpingshem? Klicka in via länken: https://www.youtube.com/watch?v=qcLDkLmz2uY

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Affärscontroller ansvarar du för att stödja företagets verksamhets- och affärsbehov med effektiva processer och verktyg inom ekonomiområdet. Tillsammans med 8 dedikerade kollegor inom ekonomi, lön, IT, kommunikation och inköp stödjer ni övrig verksamhet i deras huvudprocesser.
Dina arbetsuppgifter innebär:
- Ansvara för upprättande av budget och prognos, inkluderande planering, genomförande, uppföljning och sammanställning av data till rapporter.
- Bidra med stöd för organisationen i ekonomifrågor och i budget och prognosarbetet.
- I nära samarbete med ekonomicontrollern planera och leda det operativa arbetet vid de månatliga uppföljningarna, tertial, koncernredovisning och bokslut.
- Ansvara för att ta fram analyser till stöd för affärsverksamheten
- Driva och delta i utvecklingen av ekonomifunktionens processer och rutiner inom ekonomistyrning och resultatuppföljning samt säkerställer en god intern kontroll med IT som stöd.

Då tjänsten är nyinrättad kommer du få stor möjlighet att påverka hur arbetet läggs upp samt inriktningen. Du jobbar nära ekonomicontrollern och tillsammans utvecklar ni controllerfunktionen till att vara ett ännu bättre proaktivt stöd för affärsverksamheten.

Din profil

Vi söker dig som har ett intresse för affären och viljan att påverka. Du har en fallenhet för struktur och uppmärksammar och agerar på ouppklarade saker. Som person är du nyfiken och initierar och driver utvecklingsprocesser. Genom din lyhörda kommunikation skapar du goda relationer och ett gott samarbete med företagets övriga avdelningar.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Högskoleutbildning inom ekonomi, revision, redovisning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant
- Minst 3 års erfarenhet från en liknande befattning, t.ex. i roller som ekonomicontroller, ekonom, projektcontroller
- Tidigare erfarenhet av budget, prognosarbete och bokslut.
- Tidigare erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsuppföljning, analys och rapportering
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- God datorvana och systemkunskap.

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-479236, karolin.lostrom@unikresurs.se Kristina Lind, 0767-781513, kristina.lind@unikresurs.se.

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024