Affärsdriven Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Projekt, Inköp & Fastighet/Inköpsavdelning
Ref 31/14

Tekniska verken är en regional koncern som verkar för ett väl fungerande och långsiktigt hållbart samhälle. Omkring 300 000 privat- och företagskunder drar alla nytta av ett brett utbud produkter och tjänster inom vatten el, fjärrvärme, fjärrkyla, avfallshantering, bredband eller biogas. Koncernen är utpräglat innovations- och kunskapsdriven och verkar i teknologins frontlinje.

Inköpsavdelningen inom Tekniska verken ingår i Projekt, Inköp och Fastighet och har det strategiska inköpsansvaret för hela koncernen och ansvarar för att upphandlingar och inköp genomförs på ett korrekt och affärsmässigt sätt. Avdelningen består idag av 8 medarbetare som tillsammans ska arbeta mot inköpsavdelningens strategiska likväl som operativt uppställda mål.

Du kommer att arbeta med:
Som upphandlare kommer du att arbeta med hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys till färdigt avtal samt avtalsuppföljning. Koncernen har en stor bredd i sin verksamhet och upphandlingar återfinns inom många olika varu- och tjänsteområden.

Du kommer att arbeta nära verksamheten där du fångar in behov och krav inför nya upphandlingar. Upphandlingar ska göras med stöd av gällande lagstiftning. Du förväntas också kunna axla en ledarroll i upphandlingsprojekt med medlemmar från koncernen. Arbetet som upphandlare är omväxlande och utvecklande och ger stort utrymme för egna initiativ och egen drivkraft.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet, är teknikintresserad samt med en god förståelse av inköpsprocessen. Det är meriterande om du tidigare arbetat med upphandling i offentlig verksamhet, alternativt verkat som anbudslämnare eller teknisk säljare med anbudsvana gentemot den offentliga sektorn. Även inköpsutbildning samt affärsjuridiska kunskaper är meriterande. Du har god vana av IT-system liksom att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Du drivs av intresset att göra affärer och trivs i förhandlingssituationer. Som person krävs att du är serviceinriktad, affärsmässig och har en god samarbetsförmåga med såväl kunder och leverantörer som med medarbetare. Du har förmåga att ta initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driva dessa mot uppsatta mål. Att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt samt att hålla överenskomna tidsramar är en självklarhet liksom att ge stöd och råd för verksamhet och kollegor i upphandlingsfrågor. Det är av stor vikt att du har en positiv syn och förhållningssätt till gällande upphandlingslagar som är vår vardag. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Körkort på personbil är ett krav. Inköpsavdelningens vision är: Det som känns krångligt och byråkratiskt gör vi enklare och affärsmässigt!

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Eva Braun, inköpschef, tfn 013-20 81 98. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Andreas Oliw, HR-konsult, tfn 013-20 83 15 och facklig information lämnas av Sofia Kronkvist, Akademikerföreningen, tfn 013-20 81 56 eller Bo Karlsson, Vision, tfn 013-20 91 12.

Välkommen med din ansökan:
Tjänsten söker du via vår hemsida www.tekniskaverken.se/jobb. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2014-06-01.

Sammanfattning

Besöksadress

Brogatan 1
Linköping

Postadress

Box 1500
Linköping, 58115

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024