Affärsområdeschef till Medhelp

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som affärsområdeschef för våra företagstjänster, som är ett av våra tre affärsområden är dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Du ansvar för att säljbudget nås i gruppen och på individuell nivå samt att lönsamheten är god. Du genomför och presenterar säljrapporter, prognoser och kalkyler.

• Du ansvarar för upphandlingsprojekt.

• Drivande och delaktig i sälj- och marknadsaktiviteter för att nå nya marknader nationellt och i norden.

• Ansvar för att förhandla fram lönsamma kundavtal och prissättning av våra tjänster.

• Ansvarig för att affärsområdets implementeringar genomförs i enlighet med våra upparbetade processer, du tillser att rutiner följs och att tidplaner hålls.

• I tjänsten ingår personalansvar för sex medarbetare inom affärsområdet såsom nyrekrytering, löne-och utvecklingssamtal, säljmöten etc.

• Du rapporterar till VD samt till ledningsgruppen där du ingår.

Vi erbjuder

En nyckelroll för vår fortsatta expansion och med goda utvecklingsmöjligheter. Hos MedHelp arbetar du tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare för att skapa en stark organisation. I tjänsten ingår tjänstebil.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto Rekrytering och Bemanning. Du är välkommen att söka tjänsten vi deras hemsida www.ponto.nu. Kontakta gärna ansvarig Jens Linde, jens.linde@ponto.nu alt 072-505 82 22 om du har frågor om tjänsten. Urval kommer att ske löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.

Ponto är ett ledande företag inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas.
Vi är bäst för dig!

Din profil

Du har erfarenhet av en säljledande roll inom tjänsteförsäljning med personalansvar i en internationell organisation. Du är strategisk, affärsanalytisk, prestationsinriktad och har förståelse för att bedriva komplex tjänsteförsäljning. Du är proaktiv i syfte att skapa synergieffekter för att utveckla affären.

• Du trivs med att planera och driva teamets dagliga och långsiktiga verksamhet.

• Du är en entusiasmerande och tydlig ledare som får människor omkring dig att växa.

• Det är meriterande är om du har erfarenhet av upphandling, budgetarbete och ekonomi gärna med en akademisk bakgrund.

• Du hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har goda kunskaper i MS Office.

• Du trivs i en miljö där du förutom att bidra med din positiva energi och sociala förmåga är drivande och engagerad i ditt arbete.

MedHelp är en vårdoperatör som erbjuder vård på distans. Vi skapar smarta lösningar inom eHälsa. Våra 270 sjuksköterskor lugnar sjuka medarbetare med kompetenta råd. Statistik och sjuk- och friskanmälan underlättar för cheferna. Vi för dialog med kroniskt sjuka och ger sjukvårdsrådgivning i deras hemmiljö.
Landsting och regioner får hjälp med sjukvårdsnära tjänster och vi är ombud för Stockholms alla sjukhus. Att vi är rikstäckande gör oss stora nog att hantera världsledande företag och organisationer. Vi har också förmågan att skapa förtroende i de personliga kontakterna. Företaget grundades år 2000. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs dygnet runt, året runt. Via Norden är vi ett av de största privata företagen inom sjukvårdsrådgivning i norra Europa.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MedHelp AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 oktober 2018

Besöksadress

SJÖVIKSBACKEN 10
STOCKHOLM

Postadress

SJÖVIKSBACKEN 10
STOCKHOLM, 11743

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024