Affärsstöd Ekonomi

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara affärsstöd med inriktning ekonomi.
Arbetet innebär ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i arbete med ekonomi- och personaladministration i ett tillväxtbolag . Du kommer ansvara för faktureringsprocessen, inklusive registrering av avtal, tjänster och ha systemansvar för ekonomiprogram. Löpande bokföring och sammanställning av månadsrapporter sköts av dig. Du kommer även att ansvara för löpande personaladministration, rapportering och underlag för lön. Du ska registrera, sammanställa och bearbetar data för ekonomiska transaktioner och bevaka bokningsstatus samt följa upp på individnivå. I tjänsten ingår att hantera kundförfrågningar, och vara stöd för kundansvariga vid administrativa krav från kunden. Affärsstöd Ekonomi kommer ha ett nära samarbete med VD och ingå i ledningsgruppen.

Tjänsten ger en unik möjlighet för rätt person att utvecklas med bolaget.



Dina egenskaper
Du har höga ambitioner, är driven och vill utvecklas. I rollen som redovisningsekonom med ekonomiansvar, viss lönehantering och kundkontakter hos oss behöver du vara en kunnig, självständig, kundorienterad och strukturerad administratör. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, gillar utmaningar och att ta tag i stort som smått. Som person är du serviceinriktad, utåtriktad, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, ser vad som behöver göras och du har en god prioriterings- och organisationsförmåga. Du gillar att vara med i tillväxt, få eget ansvar och vara en nyckelperson i utvecklandet av verksamheten. Du har också ett gott omdöme och en hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Din bakgrund och kompetens
Du har minst gymnasieutbildning och måste även ha relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration, löneadministration och bokföring. Du har goda kunskaper i Visma och/eller Fortnox, och Excel. Särskilt meriterande är erfarenhet av journal- och ekonomisystemet J4. Det är lätt för dig att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt.

Moment Psykologi är företag med kvalitet, engagemang och evidensbaserad psykologi som ledord. Vi är specialiserade mot tidiga insatser för psykisk hälsa. Verksamheten har funnits sedan 2012, består idag av ett 20-tal medarbetare, utsågs till Gasellföretag 2017 och växer för varje år. Vi omsätter idag ca 16 miljoner.

Våra metoder kännetecknas av en tydlig förankring i beprövad vetenskap och ny forskning. Vår vision är att omsätta denna kunskap för ett friskare samhälle och ökad livskvalitet. Våra tjänster skall ge kännbar förändring och mätbara resultat.

Moment Psykologi har en mottagning i centrala Stockholm och vi genomför konsultuppdrag i hela Sverige. Våra kunder är företag, skolor, privatpersoner och offentlig sektor.

Arbetsmiljön hos oss präglas av glädje, engagemang och inflytande. Den samlade kunskapsnivån inom företaget är hög, och vi arbetar aktivt med balansen mellan kvalitet, välmående och lönsamhet internt och externt.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Alexandra Arnberg
08-533 315 43 0702512151
VD Alexandra Arnberg
0853331543 0702512151
VD Alexandra Arnberg
0853330216 0702512151
vice VD/ verksamhetschef Annette Enström
072-2214802 072-2214802

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MOMENT PSYKOLOGI AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Arbetsgrad 100 %. Deltidsanställning kan diskuteras. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
  • Publicerat: 20 april 2018

Besöksadress

KAMMAKARGATAN 62 3TR
STOCKHOLM

Postadress

KAMMAKARGATAN 62 3TR
STOCKHOLM, 11124

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

15 maj 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

15 maj 2024