Affärsstöd sökes till Swedbank Företagsförmedling!

Arbetsbeskrivning

Är du student och söker ett spännande extrajobb? Swedbank Företagsförmedling söker nu Dig som har ett genuint intresse för företagande och som söker ett långsiktigt uppdrag. Har du goda datorkunskaper och trivs i en stöttande roll? Läs i så fall vidare för då kan detta vara rätt tjänst för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Swedbank Företagsförmedlings räkning ett affärsstöd till sina tre mäklare. Du kommer framförallt arbeta på kontoret i Göteborg men får även möjlighet att följa med runt i regionen som sträcker sig från Strömstad ner till Halmstad. Din arbetsbelastning kommer variera beroende på hur många uppdrag Swedbank Företagsförmedling hanterar för stunden. En ungefärlig uppskattning är att du kommer arbeta 10 timmar i veckan.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbank Företagsförmedling önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Swedbanks Företagsförmedling.

ARBETSUPPGIFTER
Som affärstöd kommer du arbeta med ett brett spektra av arbetsuppgifter. Ditt fokus kommer vara att stötta mäklarna i sitt dagliga arbete. Mäklarna kommer förse dig med den kunskap och information som du behöver. Du kommer genomgå en introduktion tillsammans med den person som tidigare haft tjänsten. Introduktionen kan komma att vara förlagd på helgen.

Du kommer till exempel att:


* Administrera prospekt, marknads- och tidsplaner som mäklarna tagit fram
* Följa med ut på kundmöten och föra anteckningar
* Inhämta kundhandlingar och föra enklare möten med kund


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar ekonomi på högskolenivå och därmed har en förståelse för vad en balansräkning och resultatrapport innebär. Du har cirka ett år kvar av dina studier då kunden ser långsiktigt på samarbetet och din tjänst


* Har B-körkort
* Har goda system- och datorkunskaper
* Har utmärkta färdigheter i det svenska språket i både tal och skrift. Detta eftersom textförfattande och kundkontakt är en daglig del av ditt arbete


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta med programmet InDesign. Det är även en fördel om du har tillgång till egen bil. Vår kund ser det som positivt ifall du har tidigare idrottsbakgrund, men det är inget krav.

Vänligen framhäv dessa delar i ditt CV.

Som person är du trygg i dig själv och besitter ett lugn. Du är en person som inger förtroende och som trivs i en stöttande roll snarare än att vara den i centrum. Vi tror att du som söker trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt då du stundtals kommer arbeta själv på kontoret. Vi kommer lägga stor vikt vid att du besitter de personliga egenskaper som efterfrågas.


* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Swedbank Företagsförmedling har ett sextiotal medarbetare över hela landet och med ett eget matchningssystem ser vi till att säljare och köpare finner varandra. Vi känner köparna och vet vem som frågar efter vad, både lokalt och nationellt. Vi får helt enkelt affärerna i hamn och sedan starten 2005 har vi genomfört mer än 600 överlåtelser. För den som ska sälja sitt företag eller fastighet finns vi tillhands genom hela processen. Det börjar med förberedelserna inför ägarförändringen och avslutas först när överlåtelsen är klar. Vi håller i hela processen med allt från värdering och beskrivning
av företaget eller fastigheten till budgivningsprocess och
avtalsförhandling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 30 maj 2015

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024