Affärsstöd till Svensk Elitfotboll

Affärsstöd till Svensk Elitfotboll

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del av ett lag som arbetar för att utveckla den svenska elitfotbollen?

Är du lösningsorienterad och har tidigare erfarenhet inom service-/säljorienterad verksamhet?

Då kan tjänsten som affärsstöd till Svensk Elitfotboll vara någonting för dig!

Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.
Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som affärsstöd kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta: Beställa, etablera och kvalitetssäkra leverans
Proaktivt föreslå utveckling av ingående rättigheter samt aktivt agera för att överträffa förväntan i SEF:s leveranser
Inhämta, bearbeta och kommunicera information kopplat till ligans affärsverksamhet
Kundutvecklingsprogram – operativt utgå ifrån och löpande föreslå utveckling
I nära relation till klubbarna och samarbetspartners etablera rättigheterna på klubb samt liganivå
Du kommer att få en god introduktion i din roll och stöttning av dina kollegor. Du blir en viktig del i ett team av yrkesskickliga, erfarna och engagerade medarbetare.

Din profil
För att lyckas i rollen som affärsstöd ser vi gärna att du har: Eftergymnasial utbildning, gärna med marknadsekonomisk inriktning
Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Hög datorvana och gärna vana i att arbeta i stödprogram kopplade till försäljning/kundservice
Goda förmåga att dokumentera
Erfarenhet inom service-/säljorienterad verksamhet
Gärna varit verksam inom idrottsverksamhet, företrädesvis inom fotbollsklubb.
Erfarenhet av digital försäljning och digitala rättigheter. 
När det kommer till personliga egenskaper vill vi att du arbetar strukturerat och effektivt. Du är resultat och kvalitétsmedveten samt kund – och lösningsorienterad. Vidare ser vi att du är social, utåtriktad samt har förståelse för vad kunderna värdesätter. Kvalitet och servicekänsla är självklarheter i ditt dagliga arbete.  
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper då du är SEF:s ansikte utåt.

Övrigt:
Anställningsformen är projektanställning på två år med möjlighet till tillsvidareanställning och avser heltid med oreglerad arbetstid. Arbetet utgår från SEF:s huvudkontor i Solna. Antalet semesterdagar, försäkringar och pension följer gällande ”Branschavtal Idrott” och gällande lagar.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Om kunden

Svensk Elitfotboll, SEF, är en intresseorganisation för alla föreningar i Allsvenskan och Superettan. SEF:s uppdrag är att vara ledande i utvecklingen av den svenska elitfotbollen på klubbnivå, sportsligt, ekonomiskt, kommersiellt och administrativt. SEF har de senaste åren arbetat med en tydlig strategi och satsning med syftet att åstadkomma en positiv utveckling för klubbarna i Allsvenskan och Superettan såväl som för ligan i sin helhet. Glädjande nog har denna satsning varit framgångsrik och det har skett stora framsteg. Bland annat har publiksiffror, supporterintresse och de ekonomiska förutsättningarna utvecklats starkt. SEF kommer från och med 2020 att omsätta cirka 750 MSEK. Den absoluta majoriteten av medlen kommer via projekt eller direktutbetalningar användas för att stötta klubbarna i Allsvenskan och Superettan. Med dessa framgångar följer också ett utökat ansvar för kontroll och styrning över verksamheten. SEF har i dag 13 fast anställda samt ett antal projektanställda och konsulter. Den ordinarie verksamheten är indelad i funktionerna ekonomi/admin, sport, kommunikation och varumärke, försäljning och evenemang samt affärsutveckling. Till SEF hör också ett helägt dotterbolag, med ansvar för IT-utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Föreningen Svensk Elitfotboll
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Liknande jobb


Säljsupport

Säljsupport

16 maj 2024

16 maj 2024