Affärsutvecklare med bakgrund från redovisning och revision

Arbetsbeskrivning

”Ett fritt, självständigt arbete med kreativitet och flexibilitet i fokus.



Vi tror att du idag arbetar på en redovisnings- eller revisionsbyrå och har en hel del kreativa tankar på hur man skulle kunna effektivisera arbetsflödet och ekonomihanteringen samt utveckla byråverksamheten. Du är dessutom bra på att bygga relationer och gillar att jobba i en utåtriktad roll. Du är lösningsorienterad och väldigt nyfiken på hur vi arbetar på den andra sidan; du vet, den där sidan som i samarbete med sådana som du hjälper stora byråkunder med komplexa systemlösningar.

Om tjänsten

Som affärsutvecklare arbetar du i en rådgivande roll med fokus på kundens behov av effektiva lösningar för ekonomiprocessens och personaladministrationens alla delar. Du etablerar nya samarbeten, främst genom att följa upp de tips vi får in från nätverk och övriga Hogiabolag. Du lyssnar in kundens behov och utformar lösningar som passar kundens verksamhet och situation. Våra kunder kräver oftast komplexa lösningar och du besöker kunder och presenterar förslag till affärslösningar i samarbete med produktspecialister. Du arbetar sedan i nära samarbete med projektledaren under implementeringsfasen av systemen till dess de är i drift hos kund. Det är ett varierat arbete där du både utmanas och utvecklas – varje dag. Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling för både våra produkter och gällande regelverk för att på bästa sätt kunna hjälpa kunderna i vår bransch. För rätt person finns det stora möjligheter att på sikt ta ett större ansvar.

Om dig

Du gillar att ta ansvar och utvecklas samt har lätt för att anpassa dig till snabba förändringar då vi på Hogia arbetar i ”små snabba steg”. Du är en affärsorienterad, driven, engagerad och positiv person som naturligt skapar förtroende och goda relationer. Du har utbildning inom ekonomi från högskola/universitet och har arbetat minst ett par år på en redovisnings- eller revisionsbyrå. Du får gärna också ha erfarenhet av avtalsförhandlingar och kundmöten.


Denis Salltun, affärsutvecklare på Hogia, berättar om sitt arbete:

Vilken nytta har du av din tidigare roll som revisor?

Jag förstår och har lätt att sätta mig in i varje kunds komplexitet och på så sätt skapa och utforma den mest effektiva affärslösningen för just den byrån.

Vad kan din nya kollega förvänta sig av jobbet på Hogia?

En händelserik, kreativ och utvecklande arbetsdag med stort utrymme för självständigt arbete, ofta i nära samarbete med byråkunden och interna medarbetare.

Varför trivs du på Hogia?

Jag har en bred roll men i en nischad inriktning med tät, personlig kontakt med mina kunder. Det är ett fritt, självständigt arbete med kreativitet och flexibilitet i fokus. Det känns kul att hjälpa branschen med smart utformade lösningar!

 

Om Hogia

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Hogia Enterprise Solutions AB riktar sig till större företag, byråer och Shared Service Centers med behov av komplexa lösningar. Vi står inför spännande utmaningar och stark tillväxt – 20 kollegor ska nu bli 25.

Hogia Enterprise Solutions AB, en del av Hogiagruppen med sammanlagt 600 medarbetare i Norden och Storbritannien. Hogiagruppen består av 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.



Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!

 

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Linda Falk
0303-68893
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Enterprise Solutions AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 augusti 2016

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Teknisk säljare

Teknisk säljare

19 april 2024

Regionsäljare till Växjö

Regionsäljare till Växjö

9 april 2024

Systemsäljare till Purmo Group Sweden

Systemsäljare till Purmo Group Sweden

27 mars 2024

26 mars 2024