Affärsutvecklare med försäljningsansvar

Arbetsbeskrivning

OK Västerbotten är marknadsledande i länet. Med service- och kundinriktade medarbetare bygger vi framtidens drivmedelskedja på ett både samhälls- och klimatmässigt hållbart sätt. För att vi även fortsättningsvis ska vara den självklara lokala drivmedelsleverantören söker vi nu en affärsutvecklare med försäljningsansvar.

Vår organisation
Vi är OK Västerbotten, en förening som vilar på demokratisk grund och som ägs av våra 94 000 medlemmar. Vi driver ett hotell samt 35 bensin- och automatstationer runt om i Västerbotten, varav 21 är bemannade. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Besluten fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ - för dig och oss, för samhället och miljön. Vår viktigaste uppgift är att ge god service och ekonomisk nytta till våra medlemmar och kunder. Nyckelord som kvalitet, fackkunskap, hög servicegrad och prisvärda produkter är vägledande för all vår verksamhet. Vi har cirka 250 anställda och omsatte cirka 1,2 miljarder kronor 2015. Besök gärna www.ok.se och www.facebook.com/okvasterbotten

Ditt nya arbete
I din roll ansvarar du för de övergripande försäljningsstrategierna. Inom givna ramar leder du arbetet kring affärsutveckling och försäljning med målet att vi ska vara fortsatt marknadsledare på drivmedel samt förverkliga en betydlig omsättningsökning för butik och tjänster. Du har resultat- och budgetansvar och är arbetsledande gentemot säljcheferna på respektive station. Eftersom affärsutvecklingen till stor del styr våra investeringar ansvarar du även för planering av investeringar för våra respektive stationer i samråd med vd och säljchefer. Dina interna kontaktytor är säljchefer, ledningsgrupp, säljrepresentant OKQ8, OKQ8 centralt samt vd, som du även rapporterar till.

Dina kvalifikationer
Du har högskoleexamen eller motsvarande utbildningsnivå samt erfarenheter av projektledning och/eller arbetsledning med gott resultat. Du har även erfarenheter från affärsutveckling och förändringsarbete inom relevanta områden samt mångårig erfarenhet från detaljhandeln. För att lyckas är det viktigt med goda kunskaper inom butiksmiljö samt kring vad som driver försäljning och lönsamhet inom butik. Det är meriterande om du dessutom är bekväm att arbeta i digitala miljöer.

Du är
Du är en kommunikativ, leveransfokuserad lagspelare med affärsmässig helhetssyn som har förmågan att självständigt formulera, initiera och driva utvecklingsfrågor. Du brinner för förbättringar, ser möjligheter och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt utefter behov. Du uppskattar struktur och har ett pedagogiskt och prestigelöst förhållningssätt till kollegor och samarbetspartners.

Din ansökan
OK Västerbotten samarbetar med Vedea Rekrytering och Åsa Holmström, 090-20 66 510. Du är välkommen med din ansökan senast 18 maj 2016 via www.vedea.se/CV. Ange OK Västerbotten som referens i ärenderaden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Styrelseordförande Agneta Marell
090-786 69 66 070-20 72 002
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-206 65 10 0720-50 52 80
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-206 65 10
VD Sten Fernerud
070-355 20 03
Kontorsansvarig, Umeå Daniel Ragnvaldsson
073-843 67 76
Kommunstyrelsens ordförande Elvy Söderström
0660-881 57 070-558 81 57
VD Christian Strand
0914-295 11
Rekryteringskonsult Åsa Holmström
090-20 66 510
Arbetsmiljöchef Thomas Blomgren
070-344 23 40
HR-chef Ulrika Brinck
08-585 518 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VEDEA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Storgatan 28 C
UMEÅ

Postadress

Storgatan 28 C
UMEÅ, 90321

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

16 april 2024

11 april 2024

11 april 2024