Affärsverken söker Business Controller

Affärsverken söker Business Controller

Arbetsbeskrivning

På Affärsverken vill vi skapa enkelhet för kunden i vardagen!
Vi har en bred verksamhet med två gemensamma nämnare – hållbarhet och bra service. För oss är hållbarhet inte en konkurrensfördel – det ingår i vår värdegrund. Med omtanke både om vår personal och miljön vi verkar i.
Vi har ett högt medarbetarengagemang och sätter extra fokus på vår hälsa, inte minst genom flera medvetna hälsoaktiviteter.


Rollen som Business Controller
Du kommer att arbeta i en grupp av centralt placerade controllers där vi tillsammans analyserar och utvecklar verksamhetsstyrningen utifrån ett finansiellt perspektiv i nära samarbete med affärsområdena. Verksamheten drivs av ständig förändring och du är flexibel och lösningsorienterad även om förutsättningarna snabbt förändras. Det gör vi med ett agilt arbetssätt där vi sätter upp mål och skapar förutsättningar för utveckling med delleveranser och i kontinuerlig dialog med affärsområdena. Några av framtidens utmaning vi möter tillsammans är att utveckla våra kunskaper inom dataanalys och ett ökat fokus på verksamhetsutveckling ut där det sker.


Du stöttar våra affärsområden genom att:
- genomföra finansiella analyser och kontroller.
- driva eller delta i projekt som ekonomisk expert.
- driva och stötta budgetarbetet.
- vara ett stöd i affärsprocessen från kalkyl till offert och avtal.
- delta i specifika löpande delar av bokslutsprocessen.
- analysera kalkyler och efterkalkyler på investeringar.
- Uppföljning av nyckeltal.


Erfarenhet & kompetens
För tjänsten krävs
- Utbildad civilekonom eller likvärdig ekonomisk högskoleutbildning.
- Flera års erfarenhet av arbete som Business Controller.
- B-körkort.
- Mycket god kunskap i Excel.


Meriterande
- Erfarenhet av verksamhet inom energiområdet eller annan motsvarande bransch.
- Erfarenhet av offert- och investeringskalkyler.
- Erfarenhet av datadriven analys.
- Erfarenhet av Business Intelligence system.
- Erfarenhet av Visma ekonomisystem.


Personliga kompetenser:
Utifrån våra värdeord omtanke, närhet och affärsmässighet värderar vi följande extra för rollen:


Självgående - Stor servicekänsla för verksamhetskunskap och vilja att driva utveckling genom att delleverera.
Kunnig- Maximera nyttan av våra verktyg samt omvärldsbevaka för att skapa nya metoder och arbetssätt för att stötta verksamheten.
Hänsynstagande- förmågan att möta dina kollegor på olika nivåer i organisationen, sätta dig in i deras frågeställningar, förstå behov och hitta gemensam lösning.
Övrigt
Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att identifiera och matcha befintliga kompetenser, kunskaper och färdigheter med de krav som ställs på tjänsten du söker.
Sista ansökningsdatum
2022-05-15, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Affärsverken Karlskrona AB RÖDEBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Postadress

Tippvägen
RÖDEBY, 37342

Liknande jobb


28 november 2023