Åkerisamordnare med fokus på avtalsförvaltning

Åkerisamordnare med fokus på avtalsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Samtrans Omsorgsresor AB och deras åkerier är Sveriges ledande företag när det gäller transporter för personer med särskilda behov. Samtrans jobbar framförallt på uppdrag av kommuner och landsting och har idag cirka 175 anslutna åkerier med 750 fordon och lika många förare. På Samtrans kontor arbetar drygt 100 personer. Samtrans är ett växande företag som har en engagerad företagskultur som präglas av respekt, samhörighet och mångfald.

Till avdelningen Åkeriservice söker vi nu en kollega med goda kunskaper inom avtalsförvaltning och upphandling som dessutom vill ha kul i samarbetet med kollegorna. Vi ser fram emot din ansökan!

 Om tjänsten

Samtrans arbetar med att ständigt utveckla och förbättra sin goda leverans med stort fokus på kvalité. Kvalité är ett starkt ledord i allt vi gör på Samtrans. Många av våra resenärer har särskilda behov och för dem är det viktigt att de kan känna sig trygga och säkra när de reser med oss. För att kunna leva upp till det varje dag behövs det engagerade åkare och förare som är villiga att göra det där lilla extra. Åkeriservice viktigaste uppgift är därför att skapa optimala förutsättningar och goda relationer med åkare och förare. Det gör vi bland annat genom att förhandla fram gynnsamma ramavtal hos våra leverantörer av bland annat bränsle, fordon, däck, utbildningar, uniformer och mycket annat. Vi gör det också i de samtal och vid de kontroller som vi har med våra åkerier och förare.

Vi söker därför en åkerisamordnare med inriktning på upphandlingar och en aktiv avtalsförvaltning men som även kommer att arbeta andra arbetsuppgifter så som samtal med åkerier och förare, följa upp kollektivavtalsefterlevnad. Du kommer att tillhöra Åkeriservice som idag är ett team på sex personer där du blir den sjunde teammedlemmen och du rapporterar till gruppchef för Åkeriservice.

Vi erbjuder dig ett glatt team med kontor uppe på 10:e våningen i Solna Strand. För oss är det viktigt att de beslut som vi fattar återspeglas i vår affärsidé, värdegrund och vårt kundlöfte. På så sätt kan vi göra skillnad i samhället i stort och bidra till ett mer inkluderande samhälle.

 Huvudsakliga arbetsuppgifter

Uppdraget som avtalssamordnare hos oss är omväxlande och tidvis intensivt. Vi möter dagligen våra åkare och förare i samtal och möten som sker på plats hos Samtrans eller via telefon, mail eller digitala mötesrum. För att skapa bra förutsättningar för våra åkare upphandlar vi ramavtal som åkarna kan avropa. Vår målsättning och ditt uppdrag är att varje år jobba för att sänka våra åkares kostnader. Du kommer bland annat jobba med att: 


• Driva och delta i utvecklingsprojekt inom och tillsammans med andra enheter inom Samtrans.
• Skriva och utvärdera anbudsunderlag till leverantörer av exempelvis fordon, drivmedel etc.
• Säkerställa åkeriers efterlevnad av Samtrans kvalitetskrav och standarder, gällande fordon, trafiksäkerhet och kundbemötande.
• Utveckla och underhålla Samtrans relationer med åkare och förare
• Supportera trafikledning och planering i den dagliga driften.
• Delta i långtidsplaneringsarbetet.
• Kommunicera med åkerier, förare och andra avdelningar inom Samtrans.
• Delta och medverka vid utbildningar av förare samt vid åkarmöten.

 Kvalifikationer

Du som söker är kommunikativ och har god förmåga att hantera många kontaktytor och flertalet olika kommunikationsvägar. Du talar och skriver svenska obehindrat och kan dessutom formulera dig på ett sätt som passar din mottagare. För att lyckas i din roll tror vi att du arbetar strukturerat men har en förmåga att hantera de utmaningar som inte alltid passar in i strukturen. Det gör du genom att höja blicken och prioritera rätt uppgift i varje given situation.

I vår grupp är engagemang och samarbete en viktig del av vardagen och vi söker därför dig som trivs i en liknande miljö. Tempot är stundtals högt och vi möter många nya situationer. Vi hoppas att du ser fram emot att möta utmaningarna tillsammans med gruppen!  

 Kvalifikationer för tjänsten:


•  Relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom inköp eller projektledning.
• Flera års erfarenhet av att upphandla och förvalta avtal.
• Goda kunskaper inom Microsoft Office. Om du dessutom har kunskaper inom Power BI blir vi extra intresserade!

 Ansökan

Vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt redan innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan nu! Vi ser fram emot att läsa mer om dig. Om du har frågor om Samtrans eller om tjänsten – tveka inte att kontakta rekryterande chef på mail eller telefon: cecilia.benne@samtrans.se eller +46 73 655 74 23.

 

Välkommen till Samtrans!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Sandfeldt,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://samtrans.se/
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2021

Besöksadress

Korta Gatan 7, 10 tr
None

Postadress

Korta Gatan 7, 10 tr
Solna, 17106

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023