Åklagaradministratör

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2013/1585

Till Åklagarkammaren i Göteborg söker vi en åklagaradministratör som är noggrann och gillar att ge service. Tjänsten är en sex månaders visstidsanställning med goda möjligheter till förlängning.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Din viktiga vardag

Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, därför arbetar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Vi är dessutom övertygade om att olikheter berikar oss – både som individer och som myndighet. Hos oss får du också goda möjligheter till att skapa balans mellan arbete och fritid. 

Som åklagaradministratör hos oss blir det du som ger våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ska därför ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter – främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system Cåbra. Stora delar av arbetet är med andra ord IT-baserat. 

Dina kvaliteter och kvalifikationer

För att prestera bra och trivas i den här rollen ska du ha gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Som åklagaradministratör krävs att du har lätt för att samarbeta och att du trivs med att ge service. Du är givetvis noggrann och trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Visstid
  • Publicerat: 9 oktober 2013

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

10 april 2024

8 april 2024

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

24 mars 2024