AktivBo söker en kundfokuserad Projektadministratör

AktivBo söker en kundfokuserad Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Kunddriven fastighetsförvaltning

Är du både strukturerad och social? Trivs du med att kombinera arbete i interna system med kundkontakt? Har du hjärtat på rätta stället och vill ha kul på jobbet?

Kom till oss!

På AktivBo arbetar vi med några av de viktigaste frågorna för Sveriges bostads- och fastighetsbolag, är i en expansiv fas och har stort fokus på digital utveckling. Hos oss kommer du vara delaktig i många spännande projekt.I rollen ingår ansvar för det interna projekt- och produktionsarbetet och du arbetar i ett härligt gäng, tätt ihop med ansvariga Projektledare. Du kommer också få möjlighet att bidra till och påverka utvecklingen av våra digitala tjänster och nästa generations produktionssystem.

Du har en central roll i både uppstart och löpande projekt och dina arbetsuppgifter inkluderar allt ifrån databearbetning, system- och enkätadministration, till tät kundkontakt och externa möten. Som projektadministratör kommer du att arbeta i team med kundansvarig projektledare och kontinuerligt samla in och bearbeta information från våra kundföretag. Tillsammans ansvarar ni för kvalitet i alla projekt, processer och leveranser.

För att lyckas i rollen behöver du ha god systemvana, tidigare jobbat i en projektstyrd verksamhet och har en god projektförståelse. Vidare är du en problemlösande lagspelare uti fingerspetsarna med ett stort kundfokus. Du är van att arbeta i ett högt tempo och innehar ett lugn vid arbetstoppar. Som person är du energisk, prestigelös, orädd och kan ta tag där det behövs. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklande och då du ansvarar för flera projekt samtidigt krävs det att du är vass på att planera och strukturera.

För rätt person innebär rollen stora utvecklingsmöjligheter!

Vill du hjälpa oss på resan?

Vad kan vi erbjuda dig?

1. En rolig arbetsmiljö med 25 grymma medarbetare på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Stockholm (Östermalm).
2. En viktig roll direkt från start på ett internationellt växande plattforms- och konsultbolag.
3. Varierande, utvecklande och utmanande arbetsuppgifter där ditt arbete spelar stor roll för kvaliteten i våra leveranser.
4. Flexibla arbetstider, marknadsmässiga löner, bra pensionsavtal och många andra personalförmåner.
5. En startup-känsla - utan huvudvärken (vi har varit lönsamma i snart trettio år).

Förhoppningsvis stämmer detta på dig

• Du har en akademisk examen
• Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kanske jobbar idag som support, projektadministratör eller junior customer success manager.
• Du gillar att tänka lite längre fram och har förståelse för kundens affär.
• Du trivs med att arbeta i system och har en känsla för detaljer.
• Du är strukturerad och noggrann.
• Du är socialt kompetent och gillar kundkontakt.
• Du är grym på att kommunicera, både internt och externt.
• Du är lösningsorienterad, kan estimera ditt arbete, förklara vad som måste göras och tycker kvalitet är viktigare än kvantitet.

Övrigt

Ditt modersmål är svenska och din engelska är flytande i tal och skrift.

Resor inom Sverige/Norden kommer ingå i tjänsten.

Ansökan

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Mattias Söderberg på 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flexibel arbetstid.
Plats: Engelbrektsgatan 6, Stockholm

Företagspresentation

AktivBo startades 1991 för att utveckla en metod som kunde medverka till att höja service- och förvaltningskvaliteten i fastighetsbranschen. Målet var att åstadkomma konkreta och mätbara förbättringar i de områden som var viktigast för hyresgästerna/kunderna. Sammanfattningsvis innebar detta en stor förändring för hela branschen – att flytta fokus från fastighetens teknik och ekonomi till slutkunden. Med andra ord att göra fastighetsbranschen till en servicebransch med mål att få nöjda och lojala kunder. Med vår process erbjuder vi ett stöd från undersökning till konkreta och kontinuerliga förbättringar.

Vi har ett innovationsdrivet arbetssätt och utformar våra digitala stöd- och analysverktyg utefter våra kunders behov för att optimera användarvänlighet och relevans. Idag samarbetar vi med närmare 400 bostads- och fastighetsföretag spridda över fem olika länder, vilket möjliggör en unik benchmark mot andra aktörer i branschen, på både bostads- och lokalsidan www.aktivbo.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023