Alkoholhandläggare

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.



Härjedalen är landets högst belägna landskap med en enastående natur såväl sommar som vinter. Härjedalen är till ytan Sveriges sjätte största kommun, här bor drygt tiotusen invånare. Fjällturismen är stark och Härjedalen hade över 900 000 gästnätter under förra årets säsong. I Härjedalsfjällen finns över sex tusen fritidsfastigheter och bebyggelseutvecklingen har de senaste åren varit mycket stark.
Miljö- och byggförvaltningen erbjuder en spännande arbetsplats med medarbetare som handlägger ansökningar om tillstånd för servering av alkohol, tillsyn över restauranger med serveringstillstånd samt försäljningsställen för folköl, tobak och receptfria läkemedel. Förvaltningen ansvarar också för kontroll och tillsyn enligt livsmedelslagstiftningen och miljöbalken samt handläggning utifrån plan och bygglagen med planarbete samt bygglov/bygganmälningar. Vid förvaltningen arbetar ca 20 personer, där två arbetar med handläggning av tillstånd för servering av alkohol, m.m. med arbetsplats i Funäsdalen eller Sveg.

Arbetsuppgifter:
- Du ska handlägga ansökningar om serveringstillstånd samt utöva tillsyn över restauranger vilket även sker kvälls- och nattetid. Tjänsten innefattar också rådgivning och information om alkohollagen.
- Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
- Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde efter överenskommelse

Kvalifikationer:
- Krav: Juridisk/ekonomisk/samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan dokumenterad erfarenhet som bedöms likvärdig. Din förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift är god liksom din vana att hantera samtliga program i Office-paketet. Du är strategisk och analytisk med en helhetssyn. Körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
- Önskvärt: Erfarenhet från att arbeta med utrednings- och myndighetsarbete enligt alkohollagen eller i en politiskt styrd organisation är meriterande

Egenskaper:
- Arbetsuppgifterna ställer stora krav på samarbets- och initiativförmåga samt förmåga till självständigt och strukturerat arbete. Din organisations- och samarbetsförmåga är god. Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med andra människor och skapar förtroende genom ett professionellt bemötande

Vi erbjuder:
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun Sveg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 19 januari 2017

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023