Arbetslivsinstitutet.se

Alkoholhandläggare till Socialförvaltningen


1 platser Tillsvidare Heltid Månadslön Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-11-01 .

Hos oss på Oskarshamns kommun får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Oskarshamns kommun utsågs 2016 till en av de 50 mest spännande arbetsgivarna inom offentlig sektor. Det är våra egna medarbetare som har gett oss högt betyg, framför allt för att vi har kreativ arbetsmiljö med spännande och meningsfulla jobb. Vi får också högt betyg för att vi är goda kollegor som skapar trivsel på arbetsplatsen.

Oskarshamn har ett urstarkt näringsliv med energifokus, ett fantastiskt kust- och inland och ett rikt kultur- och fritidsliv.


Kommunen har i ansvar att utreda och besluta om serveringstillstånd. Tillsammans med polismyndigheten har kommunen det primära tillsynsansvaret att tillståndsinnehavarna följer de bestämmelser som gäller för servering av alkoholdrycker. Länsstyrelsen biträder med råd och stöd och följer hur kommunerna tillämpar bestämmelserna i alkohollagen. Folkhälsomyndigheten meddelar allmänna råd och föreskrifter och följer utvecklingen på nationell nivå.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en alkoholhandläggare till Oskarshamns kommun, tjänsten är inrättad på Socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg (IFO). Som alkoholhandläggare ska du i första hand ansvara för handläggning av ansökningar gällande tillstånd att servera alkoholhaltiga drycker. En tillsyn över att servering sker enligt lag samt meddelat tillstånd ingår även i uppdraget.

Som alkoholhandläggare får du ta del av en intressant tjänst där vardagen består av många utåtriktade kontaktytor. Hos oss får du utvecklas inom området. Du erbjuds både handledning och fortbildning i sakfrågor. Ett etablerat länsnätverk finns att tillgå, där får du möjligheten att träffa andra handläggare med samma uppdrag. Du arbetar i ett positivt sammanhang med den sociala skyddsaspekten dvs. du ser till att alkohol serveras och hanteras ansvarsfullt vilket bidrar till en tryggare miljö för kommuninvånarna. En del av arbetsuppgifterna kan behöva utföras utanför normal kontorstid, det kan exempelvis handla om praktiskt tillsynsarbete och vissa utbildningsinsatser. Handläggningen sker via dokumentationsprogrammet Alk-T.




KVALIFIKATIONER
• lägst gymnasiekompetens, meriterande med en akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga området som t.ex. jurist eller statsvetare
• praktisk erfarenhet av utrednings- och servicearbete, meriterande med arbetslivserfarenhet från alkoholhandläggning
• goda kunskaper i svensk lagstiftning
• vana av att arbeta med Office paketet och lätt för att lära enklare datasystem
• god förmåga att uttrycka och kommunicera i tal och skrift

Vi söker dig:
som är en ansvarstagande person med hög känsla för rättssäkerhet. Du arbetar självständigt och strukturerat och är noga med att fastställda tidpunkter hålls. Du har förmåga att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. För oss är det en självklarhet att du visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Som person har du lätt för att samarbeta och kan skapa förtroendeingivande relationer med samverkanspartners. Du är positiv i din läggning och trivs med att ge god service. Arbetet ställer höga krav på integritet och social säkerhet därför är du också en person med ett ödmjukt förhållningssätt. Du har en stark förmåga att kunna prioritera och planera arbetsuppgifter och blir därmed effektiv i din handläggning.

Varmt välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Intervjuer är förlagda till den 21/10 samt den 25/10
B-körkort erfordras
Vi har rökfri arbetstid.
Rekrytering sker löpande
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

Miljö- och byggchef Kerstin Åbinger
0491-76 45 61
Naturvetarna Ann-Christine Olofsson
0491-88 319
Vision Leif Nordenberg
0491-76 42 83
delprojektledare Miljö Anders Bank

Projektledare Rolf Persson
0491-76 47 57
Personalchef Eva-Carin Öhlin
0491 - 76 42 84
Eva Lindberg Petersson
0491-764294 (tala in meddelande så ringer vi upp)
Ellinor Adler
0491-764296 (tala in meddelande, ringer vi upp)
Chef Resursteam och Administration Eva Johansson
0491-88360
Håkan Cöster
0480 - 42 25 60
Samhällsbyggnadschef Bodil Lidberg Jönsson
070-6053354
IT-chef Tomas Karlsson
0491-764140
Systemansvarig Andreas Carlsson
0491-764145
Områdeschef OE Olof Svensson
0491-889 50
Rektor Maria Andersson
0491-88341
Enhetschef området för etablering Monica Wimmergren
0491-76 48 15
Arbetsmarknadschef Mats Johansson
0491-76 47 55
Chef modersmål och etablering Marie Hjertqvist Henriksson
0491-76 44 76
Områdeschef Förskolorna Eva Nygren
0491-764901
Chef för rehab och habilitering Karin Nilsson
0491 - 76 47 34
Områdes/verksamhetschef Hälso- och Sjukvård Mitko Capanov
0491 - 889 42
Kartsamordnare Ida Norling
0491-88142
Karttekniker Eva Nääf
0491-88147
Miljö- och byggchef Kristina Erlandsson
0491-76 45 64
Samhällsbyggnadschef Lena Saksi
0491-764560
Områdeschef Individ- och familjeomsorgen (IFO) Annika Kratz
0491 - 889 54
Personalchef / Förvaltningschef Eva-Carin Öhlin

Förvaltningschef Matz Ingvarsson
049188000
ekonomichef Eva Svensson
070-350 56 86
Hr Specialist Tracey Golrang
0491 88327
IT-chef Tomas Karlsson
0491-76 41 40
Systemansvarig Andreas Prag
0491-76 41 45
Systemansvarig Andreas Carlsson
0491-76 41 45

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 10 October 2016
Ange referens: A609561

Oskarshamns kommun

Besöksadress

Varvsgatan 8 57228 OSKARSHAMN
None

Postadress

Box 706
OSKARSHAMN, 57228