Alkoholhandläggare/Boendesamordnare

Arbetsbeskrivning

Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Vill du bli en del av vår mottagningsenhet?
Välkommen till oss!!

Vår alkoholhandläggare/boendesamordnare har valt att gå vidare och därför söker vi nu en ersättare till tjänsten.
På IoF i Båstad arbetar vi i en organisationsform som är uppdelad i två enheter. Mottagning och försörjningsstöd bildar en enhet, öppenvård och utredning för barn och vuxna den andra enheten. Sedan flera år har Individ och Familjs arbete vilat på systemteoretisk grund.


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är uppdelad med 75% som alkoholhandläggare och 25% som boendesamordnare.
Arbetet som alkoholhandläggare innebär tillståndsprövning och tillsyn av serveringstill-stånd enligt Alkohollagen, ge information till tillståndshavare och sökande samt förebyggande arbete genom bl.a. utbildning i Ansvarsfull Alkoholservering. Du kommer att ha en stor delegation men vissa beslut ska utredas och föreläggas kommunstyrelsens arbetsutskott. Tillsynen omfattar både inre och yttre tillsyn. Den inre tillsynen omfattar bl.a. kontroller gällande ekonomiska förhållanden i bolagen som innehar serveringstillstånd.
Den yttre tillsynen är kontroller på serveringsstället under dess öppettider vilket innebär arbete på kvällar, nätter och helger. Arbetet som alkoholhandläggare är även en service till kommunens krögare då du ska kunna ge råd och stöd för att uppnå en god krogkultur som följer alkohollagen.

Som boendesamordnare ansvarar du för anskaffning av lägenheter till Individ och Familj vilket innebär; kontraktskrivning med hyresvärdar, kontraktsskrivning i andra hand med hyresgäst och besiktning av lägenheter. Som samordnare ska du även ansvara för registerföring över våra lägenheter och att kontrakt förlängs eller sägs upp i rätt tid, hyresbetalningar samt annat som har med våra lägenheter att göra.

Tjänsterna har nyligen utökats resp. införts vilket innebär att du även ska arbeta med att ta fram väl fungerande rutiner och riktlinjer för dessa.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har någon form av högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat, exempelvis inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller som socionom.
Arbetet kräver att du har erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete, har känsla för rättsäkerhet och en god förvaltningsrättslig kunskap. Du har god förmåga och intresse av att uttrycka dig, såväl i tal som i skrift. Du förväntas ha en mycket god förmåga att samarbeta med kollegor samt andra interna och externa samarbetspartner. Du ska tycka om att utarbeta egna rutiner och skapa struktur för arbetet.
Som person är Du utvecklingsinriktad och har god förmåga till reflektion samt kan arbeta självständigt och har en god datorvana.

Dina formella meriter är viktiga, men din personliga lämplighet och samarbetsförmåga är av stor betydelse. Det är den samlade bilden av utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper som är avgörande.

Körkort B är ett krav.


ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid ev anställning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi påbörjar rekryteringen under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IoF-chef Carina Jäghammar
0431-773 46
Enhetschef/Öppenvård Patrik Sumner
0431-777 27
Enhetschef Patrik Sumner
0431-777 27
Biträdande enhetschef Martina Fajersson
0431-770 48
Enhetschef Patrik Sumner
0431-77 27
Tf. enhetschef Per-Martin Boklund
0431-773 73
Tf IOF-chef Inga-Lill Sjunnesson
0431-773 46
Enhetschef Per-Martin Boklund
0431-773 73
Enhetschef Linda Hedman
0431-777 40
Bildningschef Henrik Andersson
0431-772 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstads Kommun, IOF Båstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.
  • Publicerat: 4 augusti 2016

Besöksadress

26980
None

Postadress

Vångavägen 6, 269 80 Båstad
Båstad, 26980

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024