Älskar Du Att Samordna? Bli Foras Nya Områdeskoordinator!

Älskar Du Att Samordna? Bli Foras Nya Områdeskoordinator!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av Kundservice ledningsarbete med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor? Är du dessutom en strukturerad person som brinner för service? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Om Fora
Fora har en viktig roll i att bygga ett hållbart samhälle eftersom vi är ett av fundamenten i ett tryggt arbetsliv. Vi ägs av både Svenskt Näringsliv och LO, och är inte vinstdrivande. Därför är vi en oberoende kraft som bara har kundernas intressen för ögonen. Vi vill visa vägen till ett enklare arbetsliv och tror på kollektiv­avtalens kraft att skapa trygghet. Det är vad som driver oss, omtanken om människor genom ett enklare och tryggare arbetsliv. Och viljan att bidra till ett Sverige som står starkt för framtiden.

Nu söker vi en områdeskoordinatior till Kundservice hos Fora. Som områdeskoordinator håller du samman och stöttar områdets chefer i övergripande frågor och arbetar för att kontinuerligt utveckla och förenkla ledningsgruppens arbete. Du är spindeln i nätet och stöttar cheferna i den dagliga verksamheten för att säkerställa en smidig affärsverksamhet. Rollen har många kontaktytor och som områdeskoordinator är du ofta kanalen in för övriga Fora. Du är ett administrativt stöd i många varierande arbetsuppgifter och assisterar utifrån de behov som uppkommer i en händelsestyrd miljö.

Arbetsuppgifter som igår i rollen är exempelvis:

• Planera agenda, hantera mötesbokningar, skriva protokoll samt föredra egna punkter Samordna och hålla ihop samt skriva olika typer av personalinformation som tex nyhetsbrev till medarbetare

• Boka evenemang, konferenser och göra beställningar utifrån beslutade aktiviteter

• Följa upp beslut och aktiviteter

• Utveckla och administrera ledningens sida på intranätet, skriva artiklar och vara en del i Foras internkommunikationsteam

• Stötta chefer i att ta fram presentationer och rapporter

• Hantera administrativa uppgifter exempelvis leverantörsuppföljning

• Ta fram rapporter och följa upp verksamheten

Vem söker vi?

• Vi ser att du som söker är kommunikativ, initiativtagande, strukturerad och flexibel som person. Du trivs i en roll där du har många bollar i luften och kan vid växlande tempo prioritera om arbetsuppgifter effektivt.

• Du har tidigare erfarenhet från liknande roll som koordinator och väl bekant med administrativt arbete. 

• Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.

• Du har god dator- och systemvana.

Om tjänsten
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på sex månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är en heltidsposition med arbetstider 08:10-16:45 helgfria vardagar och arbetet utgår från Foras lokaler i centrala Stockholm med möjlighet till arbete på distans någon dag i veckan. Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir vid anställningstillfälle anställd som konsult hos Barona. Genom oss får du en dedikerad konsultchef och en rad andra förmåner som tex friskvårdsbidrag. Vi ser gärna att du som söker kan starta omgående.
 
Sök redan idag!
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu. Processen innefattar intervjuer med Barona och Fora och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karolin Andersson på karolin.andersson@barona.se. OBS! PGA GDPR kan vi ej ta emot ansökningar som inkommer via e-post.
 
Observera att för denna roll görs en bakgrundskontroll mot brottsregister och betalningsanmärkningar för slutkandidat.
 
Varmt välkommen med din ansökan som innehåller både CV och personligt brev!
 
 Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på   https://barona.se/om-barona/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 25 december 2023

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024