OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Pingdom
Om Pingdom
Pingdom är ett ungt internetföretag med kontor i centrala Västerås. Med hjälp av vår webbtjänst övervakar våra kunder tillgänglighet och prestanda för sina webbtjänster, webbsidor och servrar.
Om tjänsten
Som Key Account Manager på Pingdom jobbar du med stora, internationellt kända, företag som har särskilda behov och krav. En stor och viktig del av Pingdoms marknad finns i USA, och du representerar Pingdom på en mängd events i USA och runt om i världen.
Vi tror du är född till att hantera människor och att dina engelska språkkunskaper matchar dina felfria social skills. I din roll krävs god teknisk kunskap för våra pålästa kunder, men också en pedagogisk fingertoppskänsla i de fall då det krävs.
Idag finns redan hundratusentals kunder hos Pingdom med ett automatiserat kundflöde, så du kan fokusera på de större kunderna som behöver lite mer vägledning. Tack vare ditt driv och din ambition att göra bra affärer känner sig våra kunder trygga och väl omhändertagna tillsammans med dig. Du guidar dem från den första kontakten, via signup och större skräddarsydda avtal, hela vägen till renewal.
Du har minst 2 års erfarenhet av key accounting och försäljning. Du är utåtriktad, ödmjuk, ambitiös och kanske ser du dig själv i en chefsroll med personalansvar i takt med att avdelningen växer.
Vi är medvetna om att du antagligen trivs och är uppskattad på ditt nuvarande jobb. Men vi vet också att vi kan erbjuda en otroligt skön arbetsplats, bra lönebild, och arbetsmiljö inspirerad av de coola företagen i The Valley.
Om du tycker detta låter kul, skicka oss ett kort mail till jobb@pingdom.com och berätta vem du är. Du behöver inte bifoga något formellt CV, ett kort mail räcker.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Eriksson
HR-Ansvarig
HR-Ansvarig
HR-Ansvarig