American Express i Stockholm söker kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

American Expresskoncernen grundades 1850 och är världens största Kort- och Reseföretag. Företaget är noterat på New Yorkbörsen och har cirka 60 000 anställda världen över. I Norden har American Express ca 1 300 medarbetare. Företaget har ett starkt varumärke inom området finansiella tjänster, betalsystem och reserelaterade tjänster. I den årliga undersökningen "Sveriges bästa arbetsplatser" rankas American Express koncernen återkommande som en av de mest attraktiva arbetsgivarna. Inom American Express koncernen finns det goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som internationellt. För mer information – läs gärna mer på www.americanexpress.se eller www.americanexpress.com.

Arbetsbeskrivning
Är du serviceminded och vill arbeta med ett starkt varumärke? Tycker du att det är självklart att sätta kunden i centrum och att det är roligt att jobba mot uppsatta mål? Just nu söker vi sex kundservicemedarbetare till vår uthyrningsverksamhet.

Du kommer att arbeta med American Express kortkunder på privat- och företagsmarknaden med främsta arbetsuppgifter att:
• Inbound: ta emot inkommande telefonsamtal från existerande kunder och från potentiella kunder.
• Hantera inkomna ärenden såsom t ex frågor kring fakturor/debiteringar, fakturakopior, försäkringar, MR (Membership Rewards)och allmänna frågor om korten.
• Dataregistrering av ärendena i AMEX olika interna datasystem.
• Administration såsom utskick av fakturor och brev, göra manuella uppdateringar i datasystemen etc.
• Hantera inkommande och utgående samtal till kunder som vill avsluta medlemsskapet och övertyga dessa att vara kvar som kund till American Express.

Uppdraget inleds med en fyra veckor lång obligatorisk utbildning som startar 16/9-2013 varför det är ett krav att du är tillgänglig from och med det datumet. Arbetstiderna under och efter utbildningen är måndag-fredag 8-17. Cirka två gånger per månad kan det förekomma förskjuten arbetstid, då är arbetstiden 11-20. Därför är det viktigt att du kan arbeta kvällstid när det behövs.

Vem är du?
För att vara en framgångsrik kundservicemedarbetare på American Express är det viktigt att man gillar teamwork och eget ansvar för att på så vis nå uppsatta mål tillsammans samt individuellt.
Det är viktigt att du är passionerad för kundservice och att du trivs med att arbeta i en callcentermiljö där ett högt tempo är standard. Attityden bör alltid vara att överträffa kundernas förväntningar.

Det är också viktigt att du har en god kommunikationsförmåga i engelska och svenska både skriftligt och muntligt. Talar du även finska är detta starkt meriterande. Du ska kunna formulera dig på ett professionell, tydlig och vänligt sätt. Goda kunskaper i Officepaketet är också ett krav.
Tidigare säljerfarenhet är starkt meriterande då viss del av arbetet innebär att försöka behålla kunder som vill avsluta sitt privat- eller företagskort.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du blir anställd av Manpower som ambulerande konsult. Som anställd hos Manpower har du alltid en marknadsmässigt satt lön. Du får också ta del av förmåner som bland annat friskvård, hushållsnära tjänster och tipspeng.

För rätt person finns det stora möjligheter till anställning direkt hos kunden.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Christine Johanson på mailadress christine.johanson@manpower.se alternativt Elias Nordblad på mailadress elias.nordblad@manpower.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 augusti 2013

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024