OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen – för det hållbara samhället.
- Vi samordnar och driver statens insatser i Västra Götalands län.
- Vi bidrar till trygghet för den enskilde medborgaren.
- Vi står för rättssäkerhet, effektivitet, samarbete och helhetssyn.
Länsstyrelsen i Västra Götalands län arbetar för ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle.
Vi arbetar med viktiga samhällsområden som miljö och
klimat, naturvård, bygg- och planfrågor, integration och jämställdhet, djurskydd, lantbruk och landsbygdsutveckling. Vi är cirka 750 anställda och har verksamhet på åtta orter i länet.Vi rekryterar utifrån kompetenskrav för varje befattning och eftersträvar en personalsammansättning där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Enheten för social hållbarhet arbetar för en hållbar utveckling i Västra Götalands län med fokus på frågor som rör mänskliga rättigheter, jämställdhet, våld i nära relationer och folkhälsa när det gäller förebyggande insatser och alkohol- och tobakstillsyn.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som analytiker arbetar du med analys och uppföljning av Länsstyrelsens uppdrag i nära samarbete med planering-/uppföljningsansvariga inom enhetens ämnesområden folkhälsa, integration, jämställdhet och mänskliga rättigheter. Arbetet sker i nära samarbete med enhetens ledningsgrupp. I din roll ingår bl.a. att:
• Bidra till kvalitetssäkring av enhetens uppföljningar och rapporter
• Ta fram kvantitativa frågeundersökningar
• Arbeta med olika typer av innehållsanalyser
• Arbeta med kvalitativa analyser
• Ta fram statistiska underlag till uppföljningar och rapporter
KVALIFIKATIONER
• Samhällsvetenskaplig examen med inriktning mot statskunskap och offentlig förvaltning
• Akademiska poäng i statistik
• Erfarenhet av liknande kvalificerat arbete, gärna inom offentlig verksamhet
• Mycket god erfarenhet av analys, statistik och utveckling av metoder för uppföljning
• Vana av att skriva rapporter
• God kunskap om statlig förvaltning
• Mycket goda datakunskaper
Meriterande
• God kunskap om enhetens olika uppdrag inom området social hållbarhet
• Erfarenheter av arbete inom statlig förvaltning
Personliga egenskaper
• Du är analytisk och har förmågan att se lösningar
• Du är drivande och har god initiativförmåga och kan föreslå och genomföra förbättringsåtgärder
• Du är noggrann och kvalitetsmedveten
• Du är ansvarsfull, flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter
• Du är van att arbeta i grupp för att nå gemensamma mål och har god samarbetsförmåga
• Du är lyhörd och har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Talieh Ashjari
010-224 45 31
SACO och ST nås via vår växel
010-2244000
SEKO Mikael Johansson
Funktionschef Gun Rosvall
010-224 45 25
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
Thomas Gorin Weijmer
0705-84 44 91
SACO Sten Wolme
031 60 50 00 vx
Rekryteringskonsult Cordovan Pia Strandh
073-340 92 13
Lisa Pedersen
0707-80 02 69