Anhörigkonsulent

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Anhörigcentrum är en del av Vård- och omsorgsförvaltningens förebyggande verksamhet där även folkhälsokonsulenter och mötesplatser för seniorer ingår. Idag är vi fyra anhörigkonsulenter som nu söker en ny kollega till oss då en av oss går vidare till nya utmaningar.



ARBETSUPPGIFTER
Har du en examen inom beteendevetenskap eller annan liknande inriktning? Vill du arbeta med att stötta, vägleda och lyfta personer som behöver stöd? Då kanske just du är den vi söker till oss!

I vårt team har vi en stark teamkänsla och stort fokus på utveckling, hälsa och arbetsglädje. Som anhörigkonsulent hos oss arbetar du med att ge stöd till personer som stödjer en närstående som drabbats av långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning. Du håller i enskilda samtal och leder samtalsgrupper. I rollen ingår det även att arbeta förebyggande för ohälsa hos anhörig och att motivera till och leda friskvårdsaktiviteter. Du har nära kontakt med våra samarbetspartners, som kan vara andra kommuner, landsting och olika föreningar. I uppdraget ingår även att informera och utbilda interna och externa aktörer inom anhörigstöd samt koordinera och genomföra olika events, såsom informationsträffar, föreläsningar och seminarier.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen från ett program med beteendevetenskaplig inriktning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Du har arbetat med människor som har behov av hjälp och omsorg och har även erfarenhet av att leda och informera grupper. Om du har erfarenhet av att arbeta med anhörigfrågor, har kunskap inom evidensbaserade metoder för stöd till anhöriggrupper eller har erfarenhet av att planera, koordinera och genomföra aktiviteter ser vi positivt på det. Vi ser även med fördel på om du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykisk ohälsa.

Du som söker har grundläggande datakunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Om du har kunskap i fler språk ser vi det som en fördel.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisations framgång. Vi söker dig som har lätt för att sätta dig in i andra människors situation och kan skapa öppna och förtroendefulla relationer. Du bemöter såväl anhöriga som kollegor professionellt och trivs i en roll där du har möjlighet att stötta, informera och vägleda människor. Du som söker till oss tycker om att anta nya utmaningar och har intresse för utvecklingsarbete, både på individ- och organisationsnivå. En annan framgångsfaktor är din förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla information och att anpassa dig utifrån målgrupp.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid måndag till fredag, men obekväm arbetstid och resor förekommer i tjänsten. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


15 april 2024

3 april 2024