OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Apsis är Skandinaviens ledande företag inom lösningar för legitim marknadsföring via e-post.Vårt system används idag av ca 4 500 kunder, inklusive IKEA, H&M, Adidas och flera internationella företag.Apsis har på grund av sin höga tillväxttakt och goda lönsamhet utsetts till Gasellföretag.Idag är vi ett 30-tal anställda som sitter centralt i fräscha lokaler på huvudkontoret i Malmö, samt ett 20-tal kollegor på våra kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Vi utökar vårt supportteam med en medarbetare som ska vara drivande i att hålla vårt utbildningsmaterial i toppklass.Utbildningsmaterialet skapas som PDF, i HTML dokument, som interaktiva guider och filmer.Tjänsten är på heltid och kommer att tillhöra supportteamet.Detta innebär att framtagande av utbildningsmaterial kommer att kombineras med hantering av kundsupport per telefon och via mail.Dina arbetsuppgifter blir att: - Vara med att sätta strukturen för utbildningsmaterial till vår nya version - Producera detta utbildningsmaterial - Kontinuerligt uppdatera utbildningsmaterialet - I förekommande fall hålla kontakt med översättare för att säkerställa att utbildningsmaterialet finns tillgängligt på flera språk.Du ska på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla kunskap hur man använder Apsis Newsletter Pro till kunderna.Detta kräver att du är mycket duktig skriftlig i både svenska och engelska och ytterligare språk är meriterande.Detta kräver även en mycket god förmåga i att förstå användarens situation och behov samt hur kundens arbete kan göras enklare med god dokumentation. Vi tror att du har en utbildning inom interaktionsdesign eller liknande.Du kan också ha arbetat som informatör och har en mycket bra kunskap om hur webben är uppbyggd.Du är en van användare av office paketet, Flash och Indesign eller motsvarande.Du ska också ha arbetat med bildredigering och Adobe Photoshop. Som person är du pedagogisk och noggrann.Du är drivande och kreativ och kommer med dessa egenskaper skapa informativa och inspirerande utbildningsmaterial.Du kommer även att svara supportärenden vilken kräver en servicekänsla och fokus på lösningar.