OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Preventic Group
Preventic Group är en koncern med verksamhet inom vägassistanstjänster, specialförsäkring och finansiella tjänster. Gruppen består utav fyra bolag som arbetar inom olika segment med den gemensamma nämnaren att vi arbetar i den senaste tekniken, med kunden som huvudfokus och modernitet som vårt ledord. Vi sitter i helt nybyggda lokaler i centrala Helsingborg, högst upp i nya Knutpunkten.
Arbetsuppgifter
Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är driven, ödmjuk och prestigelös. Du är ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och trivs att arbeta i en tempofylld och föränderlig arbetsmiljö. Du vet vad god service innebär och trivs att assistera och hjälpa andra. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen som VD-assistent har du en viktig och koordinerande roll där du agerar som spindeln i nätet. Du bidrar med struktur, kommunikation och är en god problemlösare. Som person är du professionell, prestigelös och har integritet. Du har en positiv grundinställning och ser möjligheter. Att du tar egna initiativ och är mån om att leverera ett kvalitativt arbete är något som kännetecknar just dig.
Du ansvarar för receptionen och assisterar VD bland annat följande uppgifter:
Koordinering av kalenderbokningar
Resebokningar och tillhörande reseadministration
Sammankalla och koordinering av möten
Ta emot besökare
Bokning och iordningställande av konferensrum
Mötesförberedelser och skapande av presentationsmaterial
Boka luncher/annan förtäring inför möten
Uppföljning av olika projekt och aktiviteter
Övriga administrativa uppgifter
Support i interna och externa projekt och events
Inköpsärenden
Ad Hoc uppgifter som kan vara av varierande karaktär
Kvalifikationer
Har du erfarenhet av en assisterande och koordinerande roll? Vi söker dig som är positiv, drivs av att ge service och är nöjd med ditt arbete när allt flyter på som det ska. I rollen som VD-assistent är det av yttersta vikt att du behärskar Svenska och Engelska mycket bra i såväl tal som skrift. Vidare måste du hantera Officepaketet väl. För att lyckas i rollen har du en positiv inställning, är noggrann och flexibel. Arbetet innebär att du till viss del finns tillgänglig på kvällstid men innebär sällan arbete på kontoret utanför kontorstider, tjänsteresor kan förekomma. Det som karakteriserar dig som person är att du är lösningsfokuserad och tycker om att ta egna initiativ.
Din profil
Vi tror att du är i början av din karriär och brinner för det du tar dig an, vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service och/eller administration och framförallt eget initiativtagande och ansvar. Som person är du ansvarsfull, nyfiken och orädd. Vår händelserika arbetsmiljö ställer höga krav på flexibilitet och lösningsfokus. Tempot är ofta högt och vi ser gärna att du har förmågan att genom stort engagemang bidra till ännu mera framgång hos oss. Vi förväntar oss att du vill bidra med egna idéer och därigenom påverka och utveckla verksamheten. Har förmågan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer oavsett om du träffar kunder, leverantörer eller andra partners. Du ska ha nära till skratt och uppskattar en liten och platt organisation med högt i tak. Du ska ha siktet inställt på framgång, både för dig själv och för bolaget.