Ansvarstagande försäljningsassistent företag inom miljöbranschen

Arbetsbeskrivning

Ansvarstagande försäljningsassistent företag inom miljöbranschen
Har du arbetat servicerelaterat, administrativt och med affärssystem liksom Officepaketet tidigare? Skulle du beskriva dig som lättsam, flexibel och servicemedveten? Då har vi ett uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start omgående, en ansvarstagande försäljningsassistent till ett företag inom miljöbranschen strax utanför Sundsvall.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Sundsvall

Omfattning: Heltid, 07-16, omgående – 3/2

Arbetsbeskrivning
I din roll som försäljningsassistent arbetar du inte bara utåtriktat i telefon utan även mycket administrativt. I dina arbetsuppgifter ingår att;

• ta inkommande samtal från kunder, ta emot order och svarar på frågor kring dem. dokumentera i affärssystemet, följa upp och kontroller avvikelser, reklamationer.
• arbeta process- och målstyrt vilket kan innebär stundtals högre tempo och snabba vändningar mellan kundsamtal.
Du har ett tätt samarbete med säljare och andra kollegor inom teamet och på kontoret. På din avdelning sitter ni 12 stycken, tre och tre i varje rum.

Kvalifikationer
För att vara aktuell har du;
- gymnasieexamen
- erfarenhet av servicerelaterade och administrativa arbetsuppgifter
- god datorvana
- goda kunskaper inom Officepaketet
- tidigare arbetat i större affärssystem
- god svenska i tal och skrift

Om du dessutom arbetat i CRM system, Movex eller i andra kund-/ekonomisystem är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är utåtriktad, du trivs i en roll med mycket kundkontakt och hanterar kunder med en lättsamhet. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete, på ett flexibelt sätt prioritera arbetsuppgifter efter behov. Är du dessutom en ansvarstagande lagspelare kommer du att bli en uppskattad kollega!

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annica Magnell | annica.magnell@randstad.se [ mailto:annica.magnell@randstad.se ]

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 januari 2017

Liknande jobb


22 april 2024