Antagningshandläggare på deltid under två månader

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av administration sedan tidigare? Iterum söker nu en antagningshandläggare på deltid under två månader som ska arbeta med att granska och bedöma inkomna ansökningar digitalt med start i slutet av februari. Låter det intressant? Vi går igenom ansökningarna löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Iterums räkning en antagningshandläggare på deltid från slutet av februari till sista april med chans till förlängning ytterligare två veckor.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Iterums önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Iterum.

ARBETSUPPGIFTER
Som antagningshandläggare kommer du att arbeta med administrationen av antagningen till Iterums yrkeshögskoleutbildningar med fokus på behörighets- och meritprövning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att granska och bedöma inkomna ansökningar och bifogade handlingar. Ansökningarna kommer in digitalt och arbetet utförs med stöd av ett webbaserat antagningssystem. Vidare kommer arbetet även innebära viss kontakt med sökande när komplettering eller utredning krävs.

Du kommer till exempel att:


* Granska ansökningshandlingar
* Bedöma behörighet och meriter
* Hantera kompletteringar och kommunicera med sökande
* Utföra kompetenskartläggningar och fatta beslut om behörighet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en god datorvana


* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Har mellan ett till fyra års erfarenhet av administrativt arbete


Det är meriterande om du:


* Har studerat på högskola eller universitet till exempelvis företagsekonom, personalvetare, studie- eller yrkesvägledare eller liknande
* Har erfarenhet av utbildningsadministration
* Har erfarenhet av myndighetsutövning eller offentlig förvaltning
* Har erfarenhet av dataregistrering eller orderhantering


Som person är du ansvarstagande och noggrann då det är ett väldigt självständigt arbete. Du kan planera, prioritera och fatta egna beslut efter självständiga bedömningar. Eftersom det är ett komplext arbetsområde ser vi även att du har en förmåga att snabbt tolka information, söka lösningar och ta initiativ. Vidare är du serviceinriktad och arbetar strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och viktigt är att du kan hantera höga arbetstoppar och arbeta mot deadlines.


* Start: Slutet av februari
* Omfattning: 2 dagar i veckan fram till sista april med chans till förlängning ytterligare två veckor. Du väljer själv vilka dagar som passar dig från vecka till vecka.
* Placering: Södermalm


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 2d/v Flexibelt
  • Publicerat: 13 februari 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024

ADMINISTRATÖR

ADMINISTRATÖR

22 april 2024

19 april 2024