Application Manager till Ovako

Application Manager till Ovako

Arbetsbeskrivning

Ovako är ett företag som har stort fokus på hållbarhet, säkerhet och innovation.

Du kanske inte har tänkt på det, men deras högkvalitativa och slitstarka stål finns överallt i samhället – i personbilar och lastbilar världen över, i plogbilen som röjer vägen om vintern, i vindkraftverket som ger förnybar energi, och i skivstången som bär vikterna på gymmet. Stålet finns där kraven på kvalitet och hållbarhet är som högst.

 ”Sedan januari 2022 är Ovako en klimatneutral verksamhet och fortsätter resan mot produkter med noll koldioxidutsläpp.”

 På Ovako är man mycket stolta över deras stål, likaså för det ansvar som de tar för att bidra till ett mer hållbart samhälle! Visste du till exempel att allt deras stål produceras av återvunnet skrot? Detta gör att deras stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet!

Om tjänsten

Nu utökar Ovako teamet inom IT med ytterligare nya medarbetare inom Application management. Application management är ett relativt nytt kompetensområde inom Ovako där du ges stort mandat att utifrån din kunskap och dina erfarenheter – tillsammans med dina kollegor, bygga upp arbetssätt inom området.

I denna roll har du möjlighet att fördela din arbetsvecka mellan distansarbete och arbete på plats på Ovako – Allt för att det ska passa dig! Du kan till exempel ha din bas på Ovakos satellitkontor som ligger i fräscha lokaler i centrala Örebro.

Arbetsbeskrivning
Som Application Manager arbetar du i nära dialog med verksamheten. Du kommer att verka inom samtliga nivåer: operativt, taktiskt och strategiskt samt agerar kravställande mellan verksamheten och IT.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvar för att arbetssätt följ samt att processer skapas och implementeras på ett enhetligt sätt för Ovakos AM-portfölj.
- Ansvar för att förbättra processer.
- Ansvar för förvaltningen av flera olika objekt, du är den viktiga bryggan mellan IT och Ovakos verksamhet.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- Erfarenhet av förvaltning.
- God kännedom om ramverk inom IT-styrning såsom ITIL, PM3 eller motsvarande.
- God vana av att följa upp avtal, åtaganden och leveranser.

Stor vikt kommer att läggas på dina erfarenheter av support, förvaltning samt förändringsledning och dina personliga egenskaper.

Varför Ovako?
Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora internationella organisationens trygghet.

På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsträvande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Du erbjuds:

- Möjlighet att bedriva merparten av arbetet på distans, eller från kontoret i Örebro.
- Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter.
- Frihet att utmana Ovakos strategier och komma med idéer som effektiviserar.
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor.
- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande.

Ansökan och information
Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att anställas direkt hos Ovako. Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lisa Beckman, AxÖ Consulting, på telefonnummer + 46 (0)72 383 88 53 eller via mail lisa.beckman@axoconsulting.se. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023