ÄR DU EN STJÄRNA INOM KRAVANALYS?

Arbetsbeskrivning

.

ARBETSUPPGIFTER OCH KOMPETENS
Som kravanalytiker kommer du att arbeta hos vår samarbetspartner och utgöra en del av ett korsfunktionellt team med agil utvecklingsmetodik. Du kommer att genomföra kravanalyser tillsammans med berörd verksamhet samt kvalitetssäkra att teamet tar fram efterfrågat stöd som verksamheten efterfrågar.

I rollen kartlägger du verksamhetens och målgruppernas behov genom intervjuer, workshops och fältstudier m.m, du tar fram kravspecifikationer utifrån genomförd verksamhetsanalys.

Du ansvarar för att kunskapen om krav och målgrupper förmedlas till övriga inom projektet.
Arbetet innebär att vara länken mellan verksamhet och teknik och bedrivs därför i nära samarbete med övriga resurser som t.ex. verksamhetsexperter, kravanalytiker, IT-arkitekter, systemutvecklare och testare. Kravanalys, informationsmodellering, planering, ledning och genomförande av seminarier etc är uppgifter som du förväntas ha erfarenhet av.
Du måste ha minst 11 års erfarenhet som kravanalytiker. Din erfarenhet för nedanstående behöver vara mycket höga dvs mellan 6-10 år:

• Process- och begreppsmodellering.
• Kravanalys och informationsmodellering.
• Planera, leda och genomföra seminarier/workshops och andra aktiviteter för verksamhetsanalys och kravinsamling.
• Ärendehantering och ärendehanteringssystem (gärna inom offentlig förvaltning)

Du behöver även ha goda kunskaper (2-5 års erfarenhet) inom:

• E-tjänster
• Kravmetoder samt förmåga att både tillämpa och lära ut dessa
• Scrum

Start beräknas till mitten av oktober eller efter överenskommelse. Uppdraget utförs i Norrköping.

PERSONLIGHET OCH ENGAGEMANG
Personliga egenskaper som vi värdesätter är din förmåga att agera självständigt och affärsmässigt. Du är positiv, utåtriktad och drivande med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder. Du stimuleras av problemlösning och använder din kreativitet till att hitta nya lösningar. Naturligtvis har du ett genuint teknikintresse! Du anser att din lön ska stå i relation till din kompetens och vidare delar vi ansvaret med dig för att upprätthålla och utveckla din konkurrenskraftiga konsultprofil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

OM XDIN SOUTHEAST
I regionen Southeast är vi omkring 140 medarbetare och har uppdrag inom tjänsteområdena produktutveckling, elektronik- och mjukvaruutveckling, test och kvalitetssäkring, process- och anläggningskonstruktion, system- och applikationsutveckling samt beräkning och simulering. Vi arbetar främst med kunder inom fordonsindustrin, telekom, rymd & försvar, industri-, medicinteknik- och energibranschen. Xdin Southeast har kontor i både Lund, Jönköping och Linköping.

ANSÖKAN
Ansöka så snart som möjligt då rekryteringsprocessen pågår löpande, dock senast 19 september.

KONTAKT
Stavros Constantinou
Manager
Linköping
0709715803

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 september 2013

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


12 juni 2023

Quality Assurance Manager

Quality Assurance Manager

30 maj 2023