Är du Facilities Managern som oljeraffinaderiet Nynas söker?

Arbetsbeskrivning

Vill du vara ansvarig för att sätta upp faciliteterna kopplade till Nynas Turnaround-projekt 2019? Då har du möjligheten att bli deras nya Facilities Manager inom ett av raffinaderiets största projekt. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Nynas räkning en Facilities Manager. Ett par gånger per årtionde pausar Nynas sin produktion i oljeraffinaderiet med anledning av att man ska kunna genomföra diverse säkerhetskontoller- och rutiner som säkerställer att anläggningen följer uppsatta lagar och miljökrav. Nästa gång detta sker är 2019, men förberedelsearbetet för detta är redan igång och Nynas söker nu nya personer som kan vara en del av projektet, som Nynas kallar ”Turnaround 2019”.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nynas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Nynas.

ARBETSUPPGIFTER
Som Facilities Manager kommer du att ansvara för planeringen och uppförandet av all infrastruktur för personalen som kommer att delta i ”Turnaround 2019”, samt nedmonteringen av detta efter att projektet har genomförts. Du kommer att vara ytterst ansvarig för det så kallade Facilities-teamet och verka för att skapa god laganda genom att främja samarbete, engagemang och proaktivitet. Ditt teams mål är att säkerställa att projektpersonalen har väl fungerande kontor, omklädningsrum och matmöjligheter under deras arbete.

Du kommer till exempel att:


* Granska behovet, planera och uppföra all den infrastruktur som behövs för ”Turnaround 2019”. Detta innehåller allt från markarbeten, kontor, matsal, telefoni, hushållsel, belysning, parkering, förråd, grindar och stängsel, m.m. Uppförandet av detta kommer du att genomföra tillsammans ditt team.
* Styra teammedlemmarnas arbetsuppgifter och se till att utmaningar som uppstår blir lösta snabbt.
* Informera ditt team om vilka mål gruppen ska nå samt se till att ditt team arbetar effektivt genom verka för att rutiner och arbetsprocesser efterlevs.
* Sköta rapporteringen kring Facility-teamets arbete till projektledningen.


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är händig som person och har goda ledaregenskaper. Du har en service-minded attityd och är prestigelös. Du tar egna initiativ och är inte rädd för att hugga tag i saker när du ser att det behövs. Eftersom du driver teamets arbete framåt är det vidare viktigt att du är samarbetsvillig, utåtriktad och ansvarstagande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av etablering av bodar och bygga förråd.

Känns detta som du? Skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Lön: Enligt överrenskommelse
* Placering: Nynäshamn
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nynas AB är ett företag som i nära samarbete med deras kunder utvecklar oljor för en rad tillämpningar som har avgörande betydelse i olika produkter och processer. Oljor med lång livslängd som skapar ett hållbart mervärde. Företaget är en internationell koncern med stark närvaro både i Europa och Syd-/Nordamerika.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 18 mars 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

23 april 2024

15 april 2024