Är du Media Markts nästa löneadministratör?

Arbetsbeskrivning

Vill du hantera hela löneprocessen och hjälpa till att säkerställa en effektiv och säker lönehantering för hela koncernen? Som löneadministratör är du en viktig ingrediens i Media Markts framgångsrecept!

INFORMATION OM TJÄNSTEN
Som löneadministratör fokuserar du huvudsakligen på lönehantering men även övrig administration kan förekomma. Du rapporterar till lönechefen och har ett tätt samarbete med kollegorna på avdelningen.

Du kommer till exempel att:
- Arbeta med lönehantering i AGDA
- Skapa arbetsgivarintyg och underlag till myndigheter
- Stötta varuhusen i lönerelaterade frågor (lönespecifikationer, pensionsfrågor, kollektivavtalsstyrda regler etc)

VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning
- Har ca 2 års erfarenhet som löneadministratör
- Goda kunskaper i både svenska och engelska

Du har erfarenhet från ett större företag och gärna med hantering av minst 400 löner.Eftergymnasial utbildning med inriktning lön är starkt meriterande.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln samt vana att tolka kollektivavtal.

Som person är du noggrann och administrativt lagd. Du strävar efter att alltid ge den bästa möjliga servicen och ser till att få saker och ting gjorda. Din kommunikativa förmåga är god både i tal och skrift.

OM MEDIAMARKT
Media Markt är en av världens största hemelektronikkedjor och allt började i Tyskland i slutet av sjuttiotalet. Fyra entreprenörer var trötta på att priserna var höga och tillgängligheten på hemelektronik var undermålig. Tillsammans bestämde de sig för att rita om kartan. Konceptet att erbjuda ett brett produktsortiment med snäva marginaler och med fokus på större omsättning tog först Tyskland sedan Europa med storm och nu även andra delar av världen. Idag finner du över 650 Media Markt-varuhus i 15 länder inklusive Ryssland. Läs gärna mer på www.mediamarkt.se

START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Vikariat (start omgående till 2013-12-31 med chans till förlängning)
PLATS: Stockholm
ANNONS ID: 14925047
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-07-21

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök och läs mer på www.academicwork.se

HAR DU FRÅGOR OM TJÄNSTEN, KONTAKTA
Rekryteringsadministratör Anna Klara Lindgren, 08-562 467 40 alt. anna.klara.lindgren@academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs mer på http://www.academicwork.se/pul-information.aspx

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Mathilde Wendt
08-52 25 8956
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29 0701-617322
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Kim Ericsson
08 - 56 24 67 29

Sammanfattning

Besöksadress

DROTTNING KRISTINAS VÄG 25
STOCKHOLM

Postadress

DROTTNING KRISTINAS VÄG 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

Interimskonsulter inom Lön

Interimskonsulter inom Lön

13 april 2024