Är du ny ut i arbetslivet och vill arbeta administrativt på DHL i Märsta

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Är du i början av din karriär och vill arbeta med administration på Tullavdelningen på DHL?
Vi söker dig som jobbat något år i en administrativ roll med mycket kundkontakt och nu vill arbeta med logistikrelaterade arbetsuppgifter.

DHL är ett av världens största tullombud. Vi använder lokal expertis för att förstå varierande tullregler – vilket innebär att försändelser klareras snabbt och effektivt för våra kunder.

Gods som DHL fraktar måste anmälas till Tullverket och i med det uppstår ett antal administrativa uppgifter som du kommer att jobba med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Upprätta tulldeklarationer och arbete kring dessa
• Redovisa intrastat
• Besvara förfrågningar och underrättelser från Tullverket
• Hålla fortlöpande kontakter med kunder
• Svara på kunders frågeställningar gällande tull i samband med importärenden
• Administrera tullräkningar
• Aktivt delta i förbättringsarbete

Du kommer att arbeta i en grupp med cirka 10 kollegor i ett öppet kontorslandskap.

Tjänsten är på heltid, med start omgående och tillsvidare.

Krav på person
I rollen som Tullkoordinator är det viktigt att du är noggrann och fokuserad eftersom du kommer att upprätta import- och exportdeklarationer på uppdrag av DHL:s kunder. Du måste ha ett sinne för ordning och struktur då du har flera ärenden igång samtidigt och det ibland kan vara högt tempo.

Du ska vara utåtriktad och bekväm med att ta kontakt med kollegor, kunder och myndigheter över telefon.

Det är viktigt att du är van datoranvändare och duktig i Office-paketet.

Du erbjuds en heltidstjänst på världens ledande bolag inom logistik där du kommer få chansen att lära dig från kompetenta och engagerade kollegor med lång branscherfarenhet.

Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.



Övrigt
Start: Omående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 37,5 timmar i veckan
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Märsta

I denna process samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Alexandra Berg, rekryteringskonsult, på nummer 073-3537520. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Företagspresentation
DHL finns i 200 länder över hela världen, vilket gör de till världens mest internationella företag. Med en arbetsstyrka på mer än 325 000 anställda tillhandahåller de lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov.

Sökord: logistik, kundtjänst, koordinator, tull, ordermottagning, administration

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

<videoUrl>https://www.youtube.com/watch?v=-m4m5C94bTk</videoUrl>

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 24 januari 2018

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024