Är du serviceminded och har hjärtat på rätt ställe?

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta inom en verksamhet som bidrar till finansieringen av olika forskningsprojekt som syftar till att hitta läkemedel mot bland annat Alzheimers? Söker du ett meriterande och betydelsefullt arbete på en arbetsplats där man är med och stöttar innovativ forskning? Har du även en känsla för service och administration – då kan det vara dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Alzheimerfondens räkning en person på heltid till deras Givarservice. Detta är ett uppdrag som förväntas pågå till årsskiftet och med start i början av november. Alzheimerfonden har sitt kontor på Vegagatan, nära Odenplan och idag arbetar där sex personer.

Alzheimerfonden bidrar till finansieringen av olika forskningsprojekt som syftar till att hitta läkemedel mot Alzheimers sjukdom, vaskulär demens, pannlobsdemens och Lewy Body-demens och andra demenssjukdomar. Än så länge finns inget botemedel, bara symtomlindrande mediciner. De flesta av oss känner någon som drabbats av Alzheimers sjukdom, vår nya folksjukdom. Bara i Sverige lider cirka 160 000 människor av någon form av demenssjukdom. Till år 2050 beräknas antalet drabbade ha fördubblats – om inget botemedel har utvecklats innan dess.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alzheimerfondens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Alzheimerfonden.

ARBETSUPPGIFTER
Alzheimerfonden är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Dessa gåvor kan skänkas via hemsidan samt via telefon. I tjänsten som Givarservice kommer du att arbeta med att ta emot dessa gåvor som inkommer via telefon samt administrera dessa i interna system. Arbetet innefattar mycket administrativa uppgifter men även att vara serviceminded och tillmötesgående mot de personer som ringer in.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot inkommande samtal från givare samt administrera i system
* Skapa informationsblad och minnesblad till begravningar samt en del praktiskt som att exempelvis kontrollera konton


Tjänsten passar dig som brinner för den här sortens samhällsfrågor och som har en förståelse för en organisations vars verksamhet som är beroende av donationer från företag och privatpersoner. Som person är du flexibel och har vana av att arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt. Du har lätt för att hantera samt förstå olika typer av personer och brinner alltid för att ge bra service.

VI SÖKER DIG SOM
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för den här rollen. Du är en person som trivs med service och administrativt arbete samt att använda telefonen som arbetsverktyg. Du har en positiv inställning, är arbetsam samt förstår nyttan av ditt arbete och vad viktigt det är för samhället. Du är social, samarbetsvillig och trivs med att arbeta i ett glatt litet team.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av serviceorienterat och/eller administrativt arbete

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Vegagatan, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Alzheimerfondens fokus ligger på innovativ forskning – de har bland annat grundat forskningsstiftelsen AlzeCure - och den akademiska grundforskningen som de fortsätter att stötta genom bidrag till utvalda forskare på olika universitet i Sverige. Dessutom genomförs några utvalda projekt som på ett konkret sätt hjälper drabbade och anhöriga. Läs gärna mer om Alzheimerfondens fokusområden på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Kontorstider Heltid
  • Publicerat: 10 oktober 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024