Är du Tele2s nästa Product Administration Coordinator?

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är noggrann, strukturerad och har ett analytiskt sinne till tjänsten som Product Administration Coordinator till Tele2. Du kommer operativt att ansvara för att administrera och koordinera Tele2:s & Comviq:s webbutiker och därmed spela en viktig roll i företagets försäljningsarbete samt hur de optimerar och driver sina webbutiker. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan i dag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tele2s räkning en Product Administration Coordinator som kommer vara en viktig del i företagets webbförsäljning och hur befintliga och potentiella kunder tar del av och uppfattar Tele2 & Comviqs produkter.

Det som ständigt driver Tele2 framåt och som är din nyckel till framgång hos företaget är deras unika företagskultur ”The Tele2 Way”. Kulturen bygger på Tele2s värderingar – flexibilitet, öppenhet och kostnadsmedvetenhet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tele2s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Tele2.

ARBETSUPPGIFTER
Som Product Administration Coordinator är du operativt ansvarig för Teles:s & Comviqs webbutiker. Det innebär ansvar för korrekt och aktuell produktdata, planering och konfigurering av sortiment, leveranstider och att prissättning är korrekt.

Du kommer bland annat arbeta med att:


* Hantera och planera produkter, kampanjer och tjänster i webbutikerna
* Underhålla lagersaldo, pris, information, text och bilder
* Löpande analysera och optimera innehållet i webbutikerna för att maximera försäljningen och konverteringsgrad, trafikanskaffning (SEO & SEM), kundupplevelse och kundnöjdhet
* Löpande arbeta med IT för att kravställa funktionalitet och utveckling utav e-handelsplattformen


vidare kommer du att koordinera erbjudanden med övriga säljkanaler och avdelningar för att säkerställa korrekta produkter, priser samt produktinformation. Du kommer även att koordinera ditt arbete med Content & Site Manager samt samordna och optimera säljflödet i webbutikerna tillsammans med Sales Managers.

I rollen förväntas du lägga upp en plan för befintliga och kommande produkter och kampanjer, krav- och säkerställa förändringar i webbutiken samt skapa innehåll för produkt- och landningssidor.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en koordinerande administrativ roll


* Har erfarenhet av telekombranschen
* Har erfarenhet av arbete i en liknande roll (exempelvis som produktadministratör, webbkoordinator eller webbadministratör)
* Har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift, både på svenska och engelska


Det är meriterande om du:


* Har kunskaper i Magento, Google Analytics, Photoshop och SEO, samt om du har jobbat med kravställning mot utvecklingsteam, är det meriterande men inget krav.
* Har tidigare erfarenhet av att operativt ansvara för ecom-plattformar, med uppgifter såsom kravställning och konfiguration.


Som person är du noggrann, strategisk och har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du har ett analytiskt sinne, är affärsdriven och ett strategiskt tänk. Vidare tror vi att du som söker trivs med ett högt arbetstempo och motiveras av att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tele2 erbjuder komplett effektiviseringslösning för företagstelefoni och tillhör en av dem största aktörerna på marknaden inom Telekombranschen. Arbetsmiljön präglas av varierande arbetsuppgifter och mycket god gemenskap. Kontoret ligger i fräscha lokaler i Kista där öppna arbetslandskap och stor personalstyrka bidrar till en härlig stämning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, tillsvidare Kontorstid
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023