Är du vår nya Avtals- och Processansvarig IT?

Är du vår nya Avtals- och Processansvarig IT?

Arbetsbeskrivning

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg
stad, både idag och i framtiden.

På IT-avdelningen är vi 11 medarbetare, alla med olika ansvarsområden men med ett och samma mål; att utveckla vår verksamhets effektivitet och tekniska nivå. Vi arbetar med ny teknik och ser en konkret användning av den, vi bidrar till att bygga ett hållbart samhälle och en väl fungerande stad. För att lyckas krävs att vi fokuserar på samarbete och en vilja att lyckas tillsammans. Vår verksamhet och det dagliga arbetet genomsyras av Respekt, Pålitlighet, Ödmjukhet och Nyfikenhet.

Rollen
Vi befinner oss i en spännande fas där avtals- och processhantering ligger högt på agendan. Vi strävar efter att uppnå en nära samverkan mellan verksamhet och IT. Målsättningen är att skapa en effektiv och professionell avtalshantering och leverantörsstyrning samt att skapa en tydlig hantering av våra olika processer. Då tjänsten är ny finns det stora möjligheter att vara med och forma innehållet i rollen. Ditt engagemang och intresse att få göra det lilla extra kommer att betyda mycket.

Våra främsta behov:

* Utveckla och rekommendera IT-sourcingstrategi och IT-leverantörsstrategi för Trafikkontoret
* Att bygga upp en sammanhållande funktion för avtalsuppföljning
* Tydliggöra portföljen av IT-leverantörer samt stärka styrning och relationer gentemot dessa.
* Säkerställa att vi har ändamålsenliga processer och att dessa ständigt anpassas och förbättras.
* Arbeta med förvaltning och vidareutveckling av vår modell för IT-styrning (pm3-baserad).
* Tillhandahålla stöd och utbilda medarbetare/konsulter i processer för Styrning & Planering och Ändringshantering.

Vem du är
Eftersom tjänsten är bred och förutsätter förståelse för både IT och verksamhet tror vi att du har:

* lämplig utbildning från högskola/universitet, t.ex. civilingenjör, systemvetare eller annan bakgrund/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig (skall).
* tidigare erfarenhet av IT-projektledning eller liknande arbetsuppgifter i en IT-organisation
* god förståelse för processutveckling och förvaltningsstyrning inklusive styrmodeller, metoder och verktyg såsom ITIL och pm3.
* erfarenhet av att följa upp IT-avtal samt förbättra kvalitet och leveransprecision
* arbetat med IT-upphandling enligt LOU
* god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är en fördel om du även har arbetat med att utbilda, coacha och säkerställa kunskapsspridning relaterat till hantering av IT-leverantörskontrakt och IT-styrprocesser. Du trivs i en rådgivande roll där du får dela med dig av din expertis inom området.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du självgående, strukturerad och drivande. Du har en god förmåga att ansvara för, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är pedagogisk och kommunikativ (i tal och skrift) och tycker om att leda workshops. Du är lyhörd och engagerad och har en förmåga att skapa ett positivt samarbetsklimat.

För den här tjänsten behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning.

Vi erbjuder dig
En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Li Cederblad-Friberg, 08-7362949, li.cederblad-friberg@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående!

Välkommen att bli en viktig del hos oss på Trafikkontoret!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikkontoret, Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 12 maj 2020

Liknande jobb


26 april 2024

Solution Delivery Lead

26 april 2024

Product Owner, Online Services

26 april 2024

Product Owner

26 april 2024