Är du vår nya Ekonomiassistent?

Är du vår nya Ekonomiassistent?

Arbetsbeskrivning

Till vår gemensamma funktion Ekonomi & Finans, enhet Fakturering & Kundreskontra, söker vi nu en Ekonomiassistent som har högt fokus på kund och kvalitet. Öresundskraft står inför en uppgradering avsystemet för fakturering och kundreskontra och vi förstärka  vårt team under en period. Tjänsten är en projektanställning t o m 2023-09-30

Om verksamheten Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision. ”För en bättre värld”.  www.oresundskraft.se .

Våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Lika enkelt ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Nyrenoverade kontorslokaler i all ära – alla får dessutom både träna varje vecka och årligen volontärsarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och hjälp oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17. Se gärna filmen  Stolta men inte nöjda .

Om tjänsten Fakturering & Kundreskontra ansvarar för koncernens fakturering, inbetalningar, krav och kredithantering samt ser till att arbetet utförs enligt gällande lagar, praxis och interna riktlinjer. Rollen innebär främst arbete inom kravhantering men även andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten.

I arbetsuppgifterna ingår bl. a

Telefoni- och ärendehantering
Hantering av delgivningar och frånkopplingar
Kreditbedömningar
Posthantering
Vi erbjuder en roll som ger dig möjlighet att jobba tvärfunktionellt och vara en viktig kugge i arbetet att skapa en friktionsfri kundupplevelse

Är du den vi söker? Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet och vana av att arbeta med fakturering och kundreskontra. Det är meriterande om du har jobbat med fordringsbevakning. För att lyckas i rollen krävs det att du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Du är också flexibel, lösningsorienterad och du gilla att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är en projektanställning på 100% med tillträde i början av maj med varaktighet till 30 september 2023. 


Välkommen att söka tjänsten senast den 13 mars . Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Enhetschef Carolina Wallin carolina.wallin@oresundskraft.se

 

Facklig kontakt: Emil Johnsson, Vision, 042-490 3516

Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Lidén, Inköpschef
042-490 3446
Annika Lövgren, CFO
042-490 3684

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Västra Sandgatan 4
None

Postadress

Västra Sandgatan 4
Helsingborg, 25106

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024