Är du vår nya Hårdvarukoordinator?

Arbetsbeskrivning

Brinner du för teknik och framförallt har en stort intresse för hårdvara? Har du ett sinne för struktur liksom detaljer? Då passar denna tjänst väl in på dig. Sök redan idag eller tipsa om en vän då urval sker löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Hårdvarukoordinator kommer du att ansvara för uppföljning av all hårdvaruutrustning som köps in hos kunden. Du kommer att använda dig utav ett inventariesystem för att kontrollera och följa upp all teknik. För att undvika att förvara stora mängder på lager kommer du som Hårdvarukoordinator se till så att all hårdvara kommer till användning. Det som blir kvar i lager kommer du se till att returnera för att undvika höga kostnader av material som inte förbrukas. Du kommer också vara ansvarig för att följa upp serviceavtal och licenser liksom arbeta med förbättringar inom området. På sikt kommer det att finnas stora utvecklingsmöjligheter i rollen som Hårdvarukoordinator. Du kommer framförallt kunna se över hur processerna fungerar och hur du på sikt att undvika att göra feldömningar framåt. Du kommer att ingå i ett team med 4 st andra funktioner hos slutkund inom detta område. Inledningsvis kommer du att ha en mentor på plats som introducerar dig i den tekniska miljön så att du får de förutsättningar som krävs för att lyckas i rollen som Hårdvarukoordinator.



Om företaget

Vårt kundföretag är ett konsultföretag som satsar på molnlösningar och hybrid IT som ett steg i utvecklingen mot en effektivare och miljövänlig leverans av IT. Med ett stort antal konsulter, egna datacenters och en stor molnleverantör i ryggen tillhandahåller företaget ett stort spann av hybrida lösningar som kan levereras på plats hos företagets kunder eller som en tjänst med ansvar över hela livscykeln. I Linköping är de runt 80 st. Du kommer tillhöra Linköpingskontoret och sitta ute hos en av deras större kunder.

Din profil

Skallkrav:

- Kunskaper i svenska & engelska, tal och skrift
- Eftergymnasial utbildning mot teknik/it/telekom

Meriterande krav är:
- Tidigare erfarenhet genom arbete inom frontoffice & support.
- Känsla och förståelse för teknik och dess struktur

Som person är du serviceinriktad, förtroendeingivande och är duktig på att skapa och upprätthålla relationer. Du har ett driv i dig och kvalité är något som motiverar dig. Du bör samtidigt vara uthållig och ha gott tålamod, då tekniken kan vara tekniskt utmanande. I ditt arbetssätt är du strukturerad, vilket är viktigt så att till exempel uppföljningar med kollegor går korrekt till. Du vågar tänka utanför boxen och triggas av att hitta nya lösningar och förbättringsmöjligheter.

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper!

Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Ort: Linköping
Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning
Arbetstider: 07:30- 16:30
Placeringsort: Linköping

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 december 2023

5 december 2023

5 december 2023