Är du vår nya kundtjänstassistent?

Arbetsbeskrivning

På Uppsalahem bidrar vi till att stärka kommunens utveckling genom att med hög kompetens äga, förvalta och bygga boenden för olika faser i livet. Vi är det gröna bostadsbolaget och arbetar tillsammans med kommunen för en bättre och hållbar framtid. Var sjätte Uppsalabo har sitt hem i någon av våra nästan 17 000 bostäder och hos oss får du genom ditt arbete möjlighet att bidra till en bättre vardag för Uppsalaborna.

 

Visa vägen för våra hyresgäster!
För att vi ska kunna ha Uppsalas absolut nöjdaste hyresgäster är vi på jakt efter dig som vill leverera den allra bästa servicen. Nu söker vi två medarbetare till vår kundtjänst, en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor centralt i Uppsala och en allmän visstidsanställning tom 31: a augusti med placering på vårt kontor i Gottsunda där du ansvarar för besöken i receptionen på förmiddagen och övriga kundtjänstuppgifter på eftermiddagen.

Som kundtjänstassistent hos oss möter du våra hyresgäster i alla våra områden. Du informerar, hjälper och vägleder våra hyresgäster via telefon, mail och andra digitala kanaler. Du svarar på allmänna frågor om boendet och hjälper våra hyresgäster med felanmälningar så dessa hamnar hos rätt hantverkare som snabbt kan vara på plats och åtgärda felet. Till arbetsuppgifterna hör även att vara receptionen behjälplig vid behov.

Du är Uppsalahems ansikte utåt och arbetet passar dig som vill ha variation i ditt arbete. Som kundtjänstassistent har du även ett mycket nära samarbete med övriga medarbetare på företaget.

 

Vi söker just dig!
Rollen som kundtjänstassistent passar dig med lägst gymnasieutbildning och som har en genuin fallenhet för att ge bra service. Du trivs med mycket kundkontakt och har självklart arbetat med kundservice tidigare.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Talar du flera språk är det ett plus. Som kundtjänstassistent har du ett lösningsorienterat och serviceinriktat sätt. Det känns viktigt för dig att ha positiva och respektfulla kundkontakter och bemöta människor i deras olika behov.

Har du ett sinne för ordning och reda så kommer just du vara klockren för den här tjänsten. Det är en förutsättning att du har mycket god vana av att arbeta med dator och telefon som arbetsverktyg. Erfarenhet av att jobba i Xpand är meriterande, likaså om du har arbetat inom fastighetsbranschen eller kundtjänst tidigare.

 

Vad erbjuder vi?
Ett arbete i en av Sveriges mest expansiva regioner. Själva tycker vi att Uppsalahem är ett lagom stort företag, litet nog för att präglas av en vi-anda och stort nog för att vara en viktig aktör i bostadsbranschens utveckling. Vi bygger och förnyar bostäder i kombination med att vara en aktiv kundnära bostadsförvaltare. I vår utveckling av Uppsalas stadsmiljö har vi stort fokus på miljö- och energifrågor och modern teknik. Vårt arbetsgivarvarumärke präglas av att kompetens och talanger utvecklas.

 

Låter det spännande?
Tjänsterna är en tillsvidareanställning och en visstidsanställning med tillträde snarast möjligt. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne-Lie Jöud Gustavsson, Kundcenterchef, e-post: anne-lie.joud_gustavsson@uppsalahem.se eller HR Generalist Yasmine Hollsten, epost: yasmine.hollsten@uppsalahem.se tfn: 018-727 36 07. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2020-02-29.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsalahem
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Box 136, Uppsala
None

Postadress

Box 136
Uppsala, 75329

Liknande jobb


23 maj 2024

28 maj 2024