Är du vår nya löneadministratör?

Arbetsbeskrivning

Hofors är en liten kommun med stora möjligheter. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Här hittar du idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten och här finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig.

Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar.

Personalfunktionen är en central stöd- och servicefunktion placerad under Kommunstyrelsen.

Funktionen består idag av två löneadministratörer, en systemförvaltare/löneadministratör, en personalsekreterare, en folkhälsostrateg/arbetsmiljöutvecklare samt personalchef.

Vårt uppdrag är att operativt och strategiskt stötta chefer och medarbetare i personalfrågor i bland annat:

• Arbetsmiljö & Rehabilitering
• Kompetensförsörjning
• Lön
• Lagar & Avtal
• Pensions- & Försäkringsfrågor

ARBETSUPPGIFTER
Du ska ge stöd och vägledning i avtals- och lönefrågor. Du arbetar brett med lönehantering, support, utbildning och information i vårt personal- och lönesystem Personec P, samt bokningssystemet TimeCarePool. Tjänsten kommer även till viss del innefatta arbete med pensionsärenden.

Du kommer att arbeta i team där man hjälps åt och stöttar varandra för att driva arbetet framåt, vilket medför att du kommer få chansen att lära dig nya saker och hjälpas åt där det behövs.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet och/eller erfarenhet av löneadministration.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig sektor.

Som person är du självgående, serviceinriktad, analytisk och kan förutse konsekvenser samtidigt som du är lösningsorienterad. Du ska kunna arbeta mot deadlines.

Ditt arbetssätt är i övrigt strukturerat och välplanerat, inriktat på samarbete och dialog. Du arbetar förebyggande, vågar testa nya ideer, är nyfiken och modig samtidigt som du har kvalitet på utfört arbete.
Det är viktigt att du gillar att jobba i team och är flexibel i din roll.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Urval kan komma att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Beatrice Bergström Molin
070 -167 50 04
Kommunchef Ulf Strömstedt
070 -167 08 14
Personalchef Pernilla Bredin
070 - 086 01 67
Vision Marita Pettersson
070 - 41 41 320

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hofors kommun, Personalfunktionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Granvägen 8 HOFORS
None

Postadress

Granvägen 8
HOFORS, 81381

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024