Arbetslivsinstitutet.se

Är du vår nya servicehandläggare inom stöd & omsorg?


2 platser Tillsvidare Heltid Månadslön Heltid. Enl. ök. men mellan 75-100%. Mån-tors. 07:50-17:00 Fre. 07:50-15:00 Tillsvidareanställning, tillträde: En tillsvidareanställning och ett föräldravikariat tom 15/1-2019. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enl. ök. .

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Servicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu söker vi en serviceinriktad och noggrann servicehandläggare i svarsgruppen stöd & omsorg. För dig som vill använda din kompetens och erfarenhet inom socialt arbete för att jobba brett så är vår arbetsplats perfekt.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:

- tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
- orosanmälningar gällande både barn och vuxna
- frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos Familjerätten
- anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

* en socionomexamen, eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
erfarenhet av kvalificerat arbete inom socialtjänsten
* kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
* mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
* förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.

Meriterande:

* erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, * Callguide och Raindance
* tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
* kunskap i arabiska och/eller somaliska

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig ”can-do-inställning” och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mia Hagman
08-580 293 53
Enhetschef Åsa Otterbjörk

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg


Ansök

> Sista ansökningsdatum: 19 January 2018
Ange referens: A743435

Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Myndighetssamordnare till Huddinge Samhällsfastigheter Huddinge Samhällsfas.. 19 January 2018 Myndighetssamordnare till Huddinge Samhällsfastigheter
Epiroc Sweden AB 26 January 2018 Serviceadministratör - Stockholm
Servicehandläggare, Södertälje Skatteverket 5 February 2018 Servicehandläggare, Södertälje