Arbeta med leverantörsreskontra hos gasellföretaget Flexpay

Arbetsbeskrivning

Vem vill inte jobba på ett företag där alla anställda känner att företaget har en positiv utveckling framför sig? På Flexpay är man ständigt på framfart och denna tjänst är därför till för dig som trivs i en föränderlig miljö. Du kommer här bli del av en spännande resa mot nya mål och tillsammans med engagerade kollegor kommer du få möjligheter att växa och bidra till företagets fortsatta utveckling.

OM TJÄNSTEN
Flexpay är specialister på att hantera anställdas förmåner genom att samla det i en smart förpackning – en webbportal. För att administrationen av alla förmånstransaktionerna ska fungera både gentemot alla leverantörer och alla kunder och deras anställda behöver processerna sättas upp, förvaltas och löpande vidareutvecklas tillsammans med kunderna och leverantörerna.

Flexpay växer fortfarande i Sverige och växer framförallt snabbt i utlandet där man i dagsläget har kontor i fyra andra länder. Nu rekryterar vi därför nya medarbetare till deras leverantörsreskontra. Flexpay är ett ungt företag, har högt i tak och en avslappnad företagskultur. Tråkmånsar gör sig inte besvär – detta är ett absolut anställningskriterium oavsett roll på företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Flexpays leverantörsreskontra arbetar du främst med den svenska leverantörsreskontran men kommer också att få arbeta med internationella delar i och med den pågående expansionen i övriga länder.

Här arbetar du inte bara med bokföring och betalning, här kommer du att utmanas i att tänka nytt, ha kunden och affären i fokus och inte minst, förväntas du vilja bidra med dina tidigare kunskaper till kollegor och vara med och bygga upp nya processer och rutiner!

Du kommer till exempel att:


* Hantera hela flödet för inkommande leverantörsfakturor
* Arbeta med löpande bokföring och betalningar
* Utarbeta nya och effektiva processer och rutiner tillsammans med teamet
* Ha nära och dagligt kontakt med såväl leverantörer som interna avdelningar inom organisationen


VI SÖKER DIG SOM
Har en eftergymnasial ekonomutbildning i grunden och har arbetat med leverantörsreskontra minst 1 år, antingen under din studietid på deltid eller efter avslutad examen. Du har erfarenhet av att arbeta med både betalningar och bankavstämningar samt har varit delaktig vid bokslut. Vidare är du kunnig inom leverantörsreskontraområdet och har grundläggande förståelse för redovisningen av de transaktioner som hanteras i leverantörsreskontran. Du arbetar idag självständigt och är sugen på en ny utmaning. Vi tror att du fortfarande är i början av din karriär och söker dig till en roll och miljö där det finns utrymme för utveckling.

Vi ser att du tidigare har arbetat i en organsation där du fått möjlighet att se hela ekonomiflöden och har en god förståelse för fakturahantering. Här hanterar man runt 50 000 fakturor per år och därför är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i en miljö med ett högt tempo. Vidare förutsätter vi att du är en van användare av Excel och affärssystem.

Det är ett plus i kanten om du har arbetat med/eller ansvarat för att utveckla nya rutiner eller processer tidigare men det är inget krav för tjänsten.

En Flexpayare är glad, positiv och har alltid kunden i fokus. Flexpay är ett tillväxtföretag med högt i tak som ger anställda stort ansvar och möjlighet att utvecklas. Här kommer du att kunna växa i din roll om du visar framfötterna. För att lyckas behöver du vara strukturerad i ditt arbetssätt, inte lämna något åt slumpen och ha en hög kvalitetsmedvetenhet.

Arbetsbelastningen kommer stundtals att vara hög och du behöver kunna leverera god kvalitet i ditt arbete även under pressade situationen, vi förutsätter att du ”presterar bäst under press” och ger inte upp i första taget. På Flexpay kavlar man upp ärmarna när trycket ökar och gillar det. För att du ska trivas hos dem och bli framgångsrik räknar vi med att du känner detsamma.

START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid

OMFATTNING: Tillsvidare

PLATS: Centrala Stockholm

ANNONS ID: 14940141

KONTAKT: Rekryteringskonsult Lina J Svensson

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stn02 under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök och läs mer på www.academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Flexpay hjälper stora företag att kommunicera en bättre bild av den totala belöningen till sina anställda. Bland deras kunder finns Posten, Ericsson, Volvo, Handelsbanken och E.ON. Genom sina marknadsledande lösningar hjälper de sina kunder att erbjuda och hantera flexibla personalförmåner, t.ex. pensioner, försäkringar, bilar, friskvård mm. Flexpays system bidrar till att minska storföretagens administration vilket sin tur leder till stora ekonomiska besparingar. Flexpay har drygt 160 anställda och finns i både Göteborg och i Stockholm, Köpenhamn, Amsterdam och München.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 23 juli 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024