Arbetande teamleader till kundtjänstteam i ett bolag i expanderingsfas

Arbetsbeskrivning

I rollen som teamleader blir du ansvarig att leda och fördela arbetet för vårt kundtjänstteam (innesälj), som sköter den dagliga kontakten med våra befintliga avtalskunder (B2B) – framförallt genom inkommande samtal och mail. Du och teamet du ansvarar för sysslar med ordermottagning, support samt övrig administration.

Din största uppgift är att agera ledare och coach i alla situationer och uppgifter kopplade till ditt team och dess ansvarsområden både socialt och praktiskt. Det betyder att du ser till att vi förbättrar vår service och kvalitet, samtidigt som du säkerställer att teamet når sina mål.

Du är länken mellan ditt team och Key Account Managers, som ansvarar för kunderna, och är med och planerar kort- och långsiktiga mål, som du löpande följer upp och rapporterar vidare.

En viktig del av din roll är att motivera dina medarbetare samt att genomföra regelbundna kontroller på prestation och utveckling.

Som person är du ödmjuk, nyfiken och har en genuin vilja att lära dig. För att lyckas med rollen måste du kunna ställa krav, sätta mål och följa upp arbetet samt att du bryr dig om människor, både dina medarbetare, kollegor och kunder.
Därutöver behärskar du svenska flytande i både tal och skrift.

Varaktighet, arbetstid
100 %.

Du kommer inte att syssla med telemarketing eller någon annan typ av direktsälj per telefon (läs t ex boka möten)

Vi söker dig som:
- Drivs av att leda andra och har en naturlig ledarskapsanda
- Gärna har erfarenhet av försäljning
- Ger energi och inspirerar din omgivning
- Utåtriktad och social
- Har en teknisk förståelse eller bakgrund inom elektronik
- Handlingskraftig och ser lösningar istället för problem
- Har driv, engagemang och ambitioner för dig och dina medarbetare.

B-körkort är en fördel men absolut inte ett krav.

Engra Telecenter AB grundades 1999. Vi levererar ett brett sortiment av produkter såsom
mobiltelefoner, mobila växlar, konferensutrustning headset m.m. Våra kunder består av
medelstora och stora företag. Vi ingår även i RingUp-kedjan som är Sveriges ledande
telekomkedja för företag.

Mobilitet är affärskritisk för företag och är framtiden kommer vi bli mer och mer mobila i
vårt beteende och arbetsätt. För att kunna möta en ökad efterfrågan och bibehålla dagens
höga servicenivå behöver vi förstärka vårt team med en ny kollega.

Företaget har sitt kontor i Häggvik, Sollentuna och erbjuder ett spännande och
utvecklande arbete i en stark och expansiv bransch. Engra är en arbetsplats där
man med rätt inställning och gott arbete kan erbjudas goda utvecklingsmöjligheter.
Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Dessutom får man möjlighet med fortlöpande utbildningar.

Engra arbetar ej med telemarketing eller direktsälj.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Engra Telecenter AB SOLLENTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 september 2017

Besöksadress

Kuskvägen 8
None

Postadress

Kuskvägen 8
SOLLENTUNA, 19162

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

Teamledare

Teamledare

15 maj 2024